Min häst är arg på spöt! HJÄLP!

Sv: Min häst är arg på spöt! HJÄLP!

Hon avråder mej bara att longera honom

hade jag avrått min medryttare ifrån att longera hästen hade jag blivit ganska sur om denne trots det longerar. i slutändan så är det ägarens häst och således ägarens problem.

Jag vill inte att min medryttare ska ta onödiga riker med min häst! finns det problem är det upp till mig att lösa dem, inte upp till medryttaren. och är det problem som medryttaren själv måste lösa: tex hästen står still när jag ska sitta upp men inte när hon ska upp. så vill jag ändå vara endel i processen till att lösa problemet.

Tack för tipset :) Men en plastpåse? Vill inte att han ska bli rädd :/

Skulle absolut inte knyta en plastpåse i spöt om hästen i frågan inte tycker om att man viftar med det från början. Känns som att ta en onödig risk och troligtsvis göra problemet ännu större.

Hur van är du att longera? Förstår hästen vad som krävs av den? Är alltid svårt att ge vettiga tips så här över nätet när man inte sett hästen. Om du absolut vill longera din medryttarhäst tycker jag att du ska ta hjälp av en duktig tränare som kan läsa av varför hästen beter sig som den gör och sedan ge dig instruktioner på hur du ska göra för att reda ut problemet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Är hästägarna riktigt hårda mot deras hästar eller är jag för snäll mot mina? Jag står för tillfället...
2
Svar
35
· Visningar
4 277
Senast: Yrja
·
Hästhantering Hej allihopa! OBS: JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT FÅ HÖRA FRÅN NÅGON ATT JAG SKA "GE UPP" OCH SÄLJA HONOM OCH KÖPA EN ANNAN HÄST. JAG...
2
Svar
25
· Visningar
5 443
Senast: Maaddeh
·
S
Hästhantering Jag har för ca 1.5 veckor sedan fått en ny häst, han är en valack på 4 år, norskt varmblod ( samma som svenskt halvblod) men 75% full...
Svar
4
· Visningar
1 764
Senast: Sophiep
·
Hästhantering Hej Jag är en stolt ägare till en snäll dressyr valack. På senaste tiden när jag har ridit i ridhuset har jag blivit åtsagt att hålla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 749
Senast: Pansi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA