Sv: Min häst är en enmanshäst och kan bara ridas utav mig!
Förlåt men med det svaret är det DU som är ointelligent! Hästar är flockdjur och för dem är det otroligt viktigt att knyta band med olika individer, även beröring och lek är viktigt för att flocken och djuren ska kunna leva i harmoni! Hästar är faktiskt VÄLDIGT intelligenta och har både bra "kommihågminne" och "lärasigminne"!
kl
Kul med era inputs.
Jag är dock av den åsikten att hästar knyter inte band. Det är ointelligenta vanedjur och därav anledningen att vi kan rida på dem.
Jag har ridit in och tränat min häst och han känner igen mig, och lät få andra rida honom, men av den anledningen av att han var VAN vid mig och mitt kroppsspråk inte för att han valt mig till 'sin'. De har inte tillräckligt mycket intelligens för att kunna göra så, tror jag.
Förlåt men med det svaret är det DU som är ointelligent! Hästar är flockdjur och för dem är det otroligt viktigt att knyta band med olika individer, även beröring och lek är viktigt för att flocken och djuren ska kunna leva i harmoni! Hästar är faktiskt VÄLDIGT intelligenta och har både bra "kommihågminne" och "lärasigminne"!