Sv: Min häst är en enmanshäst och kan bara ridas utav mig!
KL
enmanshäst är nog kanske lite uppförstorat..
Jag skulle kunna säga det om min ponny och folk skulle tro mig, men det hade inte varit sant ändå.
Han är rent ut sagt överdjävlig mot mig (vissa dagar) andra dagar läser han mina tankar och är som en klocka.
Ju mer rutinerad ryttare på honom desto knepigare och svårare blir han att rida, dock ryttare som är "duktiga" som sågar och är allmänt hårda, försvinner ganska fort för han tål inte att man behandlar honom "orättvist".
Samtidigt slänger jag upp totala nybörjare på honom och vi ger oss iväg på en ridtur i skogen med inslag av trav.
Det löjliga är att samma backe som han står på bakbenen, springer på stället och hoppar ned i diken för att få galoppera med mig, samma backe är han som en gammal van ridskolehäst med nybörjaren...
Det kan ju vara lite frustrerande ibland.
Dock är han en mycket bestämd häst och gör utfall, hotar, hoppar jämfota i ilska i boxen (ibland på gången om man puttar på honom), mot alla, men jag har ju vant mig så jag klampar på som vanligt inne hos häst.
Andra blir rädda och undviker att gå in, vilket är okej ju, jag hänger in kvällshöt själv.
Men ska andra leda honom och sådär så är han snäll som ett lamm igen.
Alltså ibland blir man knäpp för mindre, förstår inte alls hur hans tankebanor går där.
(sen är det nog många hästägare som är pedanter med sina hästar och därför inte vill ha andra människor som tar hand om dem, som jag.
ska nån annan rida måste jag bara borsta och göra iordning för allt måste sitta perfekt.
)