A
Augusti_
Sv: Avliva frisk häst
Ifrågasätt hur mycket du vill, men kritisera aldrig en övertygelse. Det är en förolämpning mot en persons tro och levnadssätt.
Jag tror på vad jag tror på, och du tror på vad du tror på - om dessa åsikter skiljer sig åt är bara naturligt. Världen skulle vara så oerhört tråkig om alla tyckte lika (japp, där kom ytterligare ett tvärsäkert påstående). Jag är öppen för andras idéer om jag får väldigt bra argument, då är jag den förste att ändra mig.
Och jag "kommer" aldrig med enkla påståenden som jag bara slänger ur mig utan att ha tänkt igenom dem - var säker på att allt jag säger är grundligt genomtänkt.
Men du skriver det ju på ett diskussionsforum och då är det väl ganska självklart att någon ev. kan ifrågasätta det du skriver?
Man kan ju inte skriva ett inlägg och sen säga att ni som inte tycker som jag läs det inte.
Att absolut ingenting kan ändra på din övertygelse hit och dit osv är bara enligt mig tråkigt för dig att du inte är särskillt öppen för olika ideer, det är alltid bra att vara öppensinnad och ta till sig av andra, sen om man inte håller med så gör man inte. Det måste man inte, men att läsa och tänka till och sen bestämma sig för att man fortfarande tycker som man tycker är inte helt fel.
Jag menar bara att det är så otroligt "enkelt" att tycka det är okej att ta bort friska hästar och sen komma med ´döda hästar lider inte´.
Och inte sagt nu på något sätt att det är enkla beslut att ta bort friska hästar.
Ifrågasätt hur mycket du vill, men kritisera aldrig en övertygelse. Det är en förolämpning mot en persons tro och levnadssätt.
Jag tror på vad jag tror på, och du tror på vad du tror på - om dessa åsikter skiljer sig åt är bara naturligt. Världen skulle vara så oerhört tråkig om alla tyckte lika (japp, där kom ytterligare ett tvärsäkert påstående). Jag är öppen för andras idéer om jag får väldigt bra argument, då är jag den förste att ändra mig.
Och jag "kommer" aldrig med enkla påståenden som jag bara slänger ur mig utan att ha tänkt igenom dem - var säker på att allt jag säger är grundligt genomtänkt.