Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Vi planerar köpa häst att rida ut i skogen på. Har två hundar som givetvis gärna vill följa med ut i skogen, den ena är hästvan sedan...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 741
Senast: Satis
·
Ridning Jag har en medryttare som inte är jätte skicklig ryttare dock är hon hyfsat van. Vad jag menar med inte jätteskicklig är att hon har...
2
Svar
36
· Visningar
8 063
Senast: Raderad medlem 94602
·
M
Ridning Hejsan! Har ni tips på hur man ska göra med en häst som bockar när han blir rädd? Alltså att ryttaren kommer ur balans och då passar...
Svar
6
· Visningar
1 537
P
Hästhantering Jag har en häst som står och sparkar på boxväggarna när hon står inne i boxen. Speciellt så sparkar hon på den väggen som är mot...
Svar
5
· Visningar
1 777
Senast: sirpa40
·
Hästhantering Nu e jag irriterad på hästens hagkompisar. nån av dem, eller båda biter sönder vår hästs täcken. De är fulla av små hål. Tänkte att...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 999
Senast: Tibra
·
Ridning Är det någon som rider på sjöar nu när det är is överallt? Jag har en mindre skogsjö tio min skrittväg ifrån mig som jag är väldigt...
2
Svar
20
· Visningar
2 931
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har köpt en 4 årig travhäst som har tidigare blivit körd och elite tränad sen han var föl. Mitt intresse är inte att köra honom...
Svar
5
· Visningar
1 272
Senast: Seabaz
·
Ridning Jag bor och pluggar i Lund men ska hem till familjen och för att jobba ett par veckor hemma i Blekinge. Jag fick den galna idén att rida...
Svar
8
· Visningar
1 708
Senast: Popcorn
·
P
Hästhantering Jag har stor fobi för just älgar, jag har bott på landet hela mitt liv men jag fixar inte det.... hur gör ni när ni står framför en älg...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 409
Senast: Lionheart
·
Ridning Som en liten spinoff. Vi verkar ju ha olika referns på vad som är samling. Låt denna diskussion inte nämna ordet AR ;) utan bara visa på...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
26 261
Senast: Totola
·
Ridning jag rider mycket på ytter och gör många övningar för att rida loss spänningar,men jag får många komentarer som t.e.x varför gör du så ...
2
Svar
35
· Visningar
4 416
Senast: Elina8
·
A
Hästhantering hej! jag har en häst som är 7 år! det är en jättefin häst och så men problemet är att ja inte kan göra något med henne, Det går inte att...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Wikatschuk
·
Hästhantering Jag har ett 9-årigt sto som är ganska vass i humöret av naturen, väljer sina människor med omsorg och har huggit/kickat åt mer än en...
Svar
15
· Visningar
2 709
Senast: Riley
·
Hästhantering Hoppas man får ställa frågor om specifika "tränare". Har bara en kort undring: Använder John Moore sig av metoden (eller någon metod som...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
10 997
Senast: Riley
·
P
Hästhantering Hoppas det blir rätt forum och så nu, min första tråd här på buke! :bump: Det är i alla fall så att jag har börjat intressera mig...
Svar
6
· Visningar
2 100
Senast: Mirre
·
Ridning Vi pratar ju inte samma språk alltid så...... Släng in bilder på bra, halvbra och usla böjningar.
2 3
Svar
52
· Visningar
6 893
Senast: buffy_
·
L
Ridning jag har fått ett erbjudande att ta hem en travare ett sto 15år jag red hon förra sommaren och tycker om hon det finns ett problem bara...
Svar
15
· Visningar
1 878
Senast: claire
·
Ridning Har sökt runt på forumet men inte hittat svar på de jag sökt så nu startar jag en tråd! Har en ridtravarvalack född 01, gått som...
Svar
15
· Visningar
1 810
Senast: Crash
·
K
Ridning Jag började rida när jag var 6 år, nu är jag 24. Jag har ridit regelbundet i stort sett hela mitt liv, med undantag för de två senaste...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 795
Senast: emlem
·
Ridning Hur ska jag göra? På fredag kommer hovslagaren. Och hästarna har sulor fram. Men fråga är om man kan skippa dem nu eller tror ni vi...
2
Svar
29
· Visningar
3 870
Senast: k i m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar