Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mina hästar är så vitt jag vet friska
Och mina hästar är så vitt jag vet friska, ET kommer ju på söndag som sagt, men alla har kastat med huvudet, ingen är halt, och jag tvivlar på att alla 4 skulle ha hjärntumörer
Du får ursäkta men jag tycker bara det blir så otroligt tröttsamt med alla slentrian råd här i trådarna att "det är nog ngt fel på din häst". det rådet duggar tätt, oavsett vad det en är som beskrivs typ. Om så hästen har lagt ett öra bakåt i boxen 2 dagar i rad så är det ngt fel på den typ.
vad var det för diagnos på de hästarna du känner då som var sjuka och symtomet var att de sket i krubban? vore intressant att höra, för jag letar som sagt fortfarande efter konkreta svar på vilken medicinskt etablerad diagnos det är som har symptom skita strategiskt i krubban.
Hur skulle det sitta hos mig när hästarna främst gör det där jag inte är inblandad?
Tex på hästen som har gått på lösdrift 2, 5 mil härifrån i många månader?
Eller när jag helt enkelt inte är i närheten?
Eller att de alltid har gjort det, enda sen de föddes/köptes.
Stress och nackproblem kan vi nog strycka på allihop, alla är väldigt lugna och trevliga hästar, och ja, jag använder pulsmätare när jag tränar dem så jag vet att de inte bara ser lugna ut. Ingen av hästarna har haft spänningar i nacken när ET har varit här.
Tänder skulle det kunna vara, om vi bortser från att den ena har i det närmaste perfekt bett, och det blev inte bättre efter att vi hade varit hos veterinären (Anna Thell kan jag tillägga). De 2 yngre är inte kollade än.
En av hästarna har haft ont i ländryggen, men är nu jättefin och mjuk där, dock lite spänd längre bak, vilket inte de andra är. Oro tycker jag inte heller känns troligt, även om det givetvis är möjligt.
Hästarna verkar göra det vid vissa sinnestillstånd. När de busar, är utråkade, pigga, glada. Ridhästen gör det vid dessa situationer samt emellanåt när jag håller på och skrittar av, när jag ska sitta upp, inte varje gång, utan kanske var 15 e gång. Sedan är det en hel rad kastande som jag inte vet vad jag ska tro om.
Ja jag tar tips och råd till mej, anser mej inte fullärd...därmed inte sagt att jag sållar.