Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon mer som har en häst som skiter i krubban? Min kära häst har under många år nästan alltid skitit i foderkrubban. Har provat o flyttat foderkrubban,bytit ut den osv men varenda morgon är den hästskit i krubban. Nu har jag jag satt upp en regel runt krubban och han har inte lyckats pricka in krubban än;P Är det en ful ovana han har!?
Orkade inte läsa hela tråden men jag hade satt in löstagbara krubbor och tagit ut den efter kvälls fodring. Problemet löst
det jag vände mig mot var Seabaz första inlägg som i princip hävdade att sket hästen i krubban kunde den mest troligt ha en sjukdom, och att man borde noga fundera över detta om man hade en häst som sket i krubban. Jag köper liksom inte det rådet helt enkelt. att ni sen jobbat i galopp stall eller stall med extremt dålig stallmiljö för hästarna gör liksom inte påståendet till en generell sanning för den skull och därför tycker jag rådet var rätt och slätt dumt, till en vanlig trådskapare som har en häst som skiter i krubban.
Om du har läst noga vad jag har skrivit så ser du oxå att jag inte har presenterat det som fakta, utan bara som teori.
Det är en ide att prova om man inte får hästen att sluta (som TS), det är ju inte som att det är så dyrt att ta ut en ET liksom, och det är ju aldrig fel att kolla över hästen, så jag förstår inte vart skadan ligger?
För mig känns det rätt självklart att på DEN hästen fanns ett samband, eftersom det hjälpte direkt så pass många ggr. Varför han gjorde det har jag ingen aning om, men jag har o andra sidan aldrig försökt ta reda på varför, utan nöjt mig med att det fungerade.
Varför är det så viktigt för dig att ET ska ha ett svar?
Hon kommer på söndag, jag kan höra med henne då om jag kommer ihåg det, men nu är det väl 4 år sedan hon behandlade den hästen.
En del beteenden vet man väl inte anledningen till, vet du tex varför mina hästar kastar med huvudet?