Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej! Här kommer en ganska ovanlig tråd. När jag gick på ridskola så var det väldigt många saker som jag tyckte lärdes ut fel.:eek...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
16 413
Senast: Nimwen
·
S
Träning Satt och kikade på ponnyakuten och tänkte på en sak: Jag har alltid lärt mig att en häst aldrig ska slå o piska med svansen när den...
Svar
15
· Visningar
8 847
Senast: Kirie
·
Ridning Jag har funderat på en sak! Jag förstår varför det är bra o rida en häst i form för att den ska hålla bättre osv. Men samtidigt slår det...
Svar
16
· Visningar
2 639
Senast: ZorroLouise
·
R
Hästhantering För att göra en lång historia kort; Har en häst som kom till mig som 3-åring. Var då mycket aggressivt lagd, sur och otrevlig. Bet fram...
2
Svar
27
· Visningar
6 750
Senast: galite
·
Ridning Kan hoppning göra att hästen bygger överben på frambenen om den landar för tungt? Var isåfall?
Svar
6
· Visningar
1 915
Senast: sandrafors
·
Hästhantering Som ni säkert vet så har sedan förut haft lite problem med min häst men har löst det mesta & det är inte så långt kvar innan vi når...
2
Svar
33
· Visningar
4 851
Senast: Chima
·
Hästhantering Hejsan! Har precis kommit hem från den jobbigaste ridturen någonsin. Min häst har alltid varit trafiksäker eller så trafiksäker som man...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: NightShade
·
Hästhantering hej, jag har ett problem som jag brusar upp antagligen för mycket då jag är lite stressad för vet ska komma och chippa och vaccinera...
Svar
14
· Visningar
2 587
Senast: Heididiane
·
Hästhantering Ibland blir jag inte klok på våra kära 4 benta. Min nya häst kom för 3 veckor sedan. Det visade sig att hon var dräktig och ska föla i...
2
Svar
24
· Visningar
3 603
Senast: MaRomer
·
Träning Hur långt tycker ni att det är ok att åka med en häst för en dags tävling? Om man tänker att hästen ska gå en klass på fm, sedan får stå...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: Undret
·
M
Ridning jag är medryttare på ett halvblod som jag har mycket problem med. Jag ska försöka återberätta allt... för 5 mån blev min andra...
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: mellie85
·
W
Träning Jag är helt nybörjare på denna sidan och har en fråga om ville hjälpa mej :) Jag har nyligen eventuellt blivit halvfodervärd till en...
Svar
11
· Visningar
1 946
Senast: Ms_Antrop
·
Hästhantering Hejsan. Jag har en (i april) 4-åring, en urmysig valack, som är väldigt envis. Jag undrar bara om jag kan få tips med en sak. I...
2
Svar
27
· Visningar
2 473
Senast: Twihard
·
E
Ridning Jag kom till stallet preciiiis innan hästarna skulle få utfodring på förmiddagen. Eftersom jag har lång resväg dit och hade annat...
Svar
14
· Visningar
1 991
Senast: Lotus
·
E
Hästhantering Heej, jag och min b-ponny ska köpa en ny sadel från sharpman.se. Vi ska åka dit för sadelprovning rättare sagt. Då står det: "...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
21 569
Senast: axel
·
Hästhantering Finns det ngn lag på om minst antal timmar en häst ska vistas ute? Våran stallägare bryr sig inte om ifall hästarna e ute bara i 1...
Svar
2
· Visningar
4 566
Senast: pinky
·
Ridning Jag har alltid, eftersom jag mest ridit travare och islänningar betraktat galopp som överkurs och ramlat ner till skritt efteråt, aldrig...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 262
Senast: axel
·
M
Hästhantering Vad tycker ni är snällast mot hästen? Bettlöst träns? Repgrimma? sidepull? Vanlig grimma? Jag rider just nu på repgrimma men det är...
Svar
19
· Visningar
2 951
Senast: pinky
·
Hästhantering Min ponny stor inackorderat i ett stort stall. Tre st ponnys och ca 15 storhästar. Man har ungefär ett halvt insläpp per månad, så vi...
Svar
13
· Visningar
1 969
M
Hästhantering Satt och bläddrade på olika försäkringar och kom till en punkt om olyckan är framme. Om tex. Min häst tagit sig ur hagen och gett sig...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: worthless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur