Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning jag är medryttare på ett halvblod som jag har mycket problem med. Jag ska försöka återberätta allt... för 5 mån blev min andra...
Svar
5
· Visningar
1 251
Senast: mellie85
·
W
Träning Jag är helt nybörjare på denna sidan och har en fråga om ville hjälpa mej :) Jag har nyligen eventuellt blivit halvfodervärd till en...
Svar
11
· Visningar
1 947
Senast: Ms_Antrop
·
Hästhantering Hejsan. Jag har en (i april) 4-åring, en urmysig valack, som är väldigt envis. Jag undrar bara om jag kan få tips med en sak. I...
2
Svar
27
· Visningar
2 475
Senast: Twihard
·
E
Ridning Jag kom till stallet preciiiis innan hästarna skulle få utfodring på förmiddagen. Eftersom jag har lång resväg dit och hade annat...
Svar
14
· Visningar
1 991
Senast: Lotus
·
E
Hästhantering Heej, jag och min b-ponny ska köpa en ny sadel från sharpman.se. Vi ska åka dit för sadelprovning rättare sagt. Då står det: "...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
21 589
Senast: axel
·
Hästhantering Finns det ngn lag på om minst antal timmar en häst ska vistas ute? Våran stallägare bryr sig inte om ifall hästarna e ute bara i 1...
Svar
2
· Visningar
4 571
Senast: pinky
·
Ridning Jag har alltid, eftersom jag mest ridit travare och islänningar betraktat galopp som överkurs och ramlat ner till skritt efteråt, aldrig...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 269
·
M
Hästhantering Vad tycker ni är snällast mot hästen? Bettlöst träns? Repgrimma? sidepull? Vanlig grimma? Jag rider just nu på repgrimma men det är...
Svar
19
· Visningar
2 958
Senast: pinky
·
Hästhantering Min ponny stor inackorderat i ett stort stall. Tre st ponnys och ca 15 storhästar. Man har ungefär ett halvt insläpp per månad, så vi...
Svar
13
· Visningar
1 977
M
Hästhantering Satt och bläddrade på olika försäkringar och kom till en punkt om olyckan är framme. Om tex. Min häst tagit sig ur hagen och gett sig...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: worthless
·
P
Hästhantering med en häst som har visat ett aggressivt beteende vid hantering i 3 år (så länge jag har haft honom). Jag har nu bestämt att jag inte...
Svar
11
· Visningar
1 573
Senast: Lager
·
Ridning Nu börjar det blir konstruktiva diskussioner här vilket jag uppskattar och lär mig massor av. Ny fråga.hur förbättrar man skritten hos...
Svar
13
· Visningar
1 869
·
H
Hästhantering Förstår mig inget på alla dessa annonser med bilder på hästar med mulen långt bakom lodplanet! Varför annonserar folk med sådana...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 380
·
Ridning hade för skojs skull med min lillebror till stallet i går. Han fick rykta hästen medans jag mockade (mycket allvarliga samtal hade han...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Mirre
·
A
  • Låst
Ridning Hej hej! Har gjort en liknande tråd men nån flyttade den så jag gör en ny. Jag är iallafall en tjej på 13 år som är runt 152 cm lång...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: IngelaH
·
L
Träning Hej. Jag har "hamnat" i ett stall med massor av härliga russtravare, en shettis och ett par varmblod. Jag har shettisen på...
Svar
0
· Visningar
895
Senast: lliissaa
·
Ridning Hej! Nu behöver jag lite hjälp här. Det är så att min häst räcker ut tungan när jag rider, har inte tänkt på att hon gjort det förut...
Svar
4
· Visningar
1 712
Senast: ellipsis
·
A
Ridning Hejsan, idag fick jag höra något om att backa hästen i en kvart, för att den skulle gå i rätt form. Är det något påhitt eller är det...
Svar
14
· Visningar
2 083
Senast: tekphoto
·
P
Hästhantering Jag har 3 hästar: 2 stora och en shettis. Problemet är att den ena av storhästarna "mobbar" den andra. T ex: 1.Släpper inte in henne...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Dalmas
·
Hästhantering Har en ponny som har börjat bocka när hon får mat. Undrar om någon bara kan ha en idé om varför hon gör det, och hur man kanske kan...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: ffengvall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter