Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Tyngd på ryggen (shetland) Hej! Jag har en maxad a-ponny (6 år) som jag funderar på att rida in. Han är "stor" och viktbärande och...
Svar
3
· Visningar
1 229
Senast: IngelaH
·
A
Hästhantering Jag är en tjej som har tre hästar i ett större stall där det rör sig 20-talet människor med olika erfarenheter av hästar och...
Svar
7
· Visningar
2 689
Senast: _Isa_
·
T
Ridning Hej alla bukefalister! Jag rider en Kallblodstravare ibland men som kan vara ganska trippig/stressad när man rider. Det är mest när...
Svar
3
· Visningar
1 243
Ridning Nu börjar det bli vår att det kliar i över att få igång hästen. han har lagt på sig en hel del under vintern och detta måste bort ;)...
Svar
4
· Visningar
1 373
Ridning Vet inte om jag postar rätt.. Men jag undrar om det finns olika sorters c-tränarlicenser? vad krävs det för att bli c-tränare??
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Ottilia
·
Ridning Jag har vart inne här förut om hjälp, utan någon vidare respons, så jag försöker igen och hoppas få lite hjälp av er duktiga...
Svar
6
· Visningar
1 503
Senast: oxo
·
M
Ridning Precis som rubriken säger så "slänger" eller kanske rättare sagt lyfter/drar min ridtravare huvudet fram under ridningen. I traven gör...
Svar
15
· Visningar
3 209
Senast: Moggie
·
Hästhantering Beggrepet NH används ju lite fel nu för tiden. Det står ju för Natural Horsemenship. Alltså att handskas med hästar på ett naturligt...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 891
Senast: Indiv
·
Ridning Inann har jag och min häst bara fucuserat på att få lite muskler och kondition så vi kan göra något. Nu har vi kommit en liten bit på...
Svar
11
· Visningar
1 972
Senast: Totola
·
O
Ridning Jag har en d-ponny på sju år, hon är väldigt osäker och jag upplever att hon inte riktigt vet vad hon ska göra när vi kommer på ett...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: olivia
·
E
Träning Rider en häst som är imp. Irland, 8år. Då dess ägare finns här (jag är fodervärd) vill jag inte nämna några namn men vi kan _kalla_ den...
Svar
1
· Visningar
1 554
Senast: Ellicious
·
Ridning har ni några bra övningar för mig och min lilla dam, så att vi kan mjuka upp och länga ut hennes höger sida? hn böjer sig jättefunt...
Svar
18
· Visningar
7 217
Senast: fiaskurken
·
Ridning Hej! Jag har bokat en resa till Thailand. 2-3 veckor i februari kommer vi att vara borta :D Tanken var att en kompis till mig...
2
Svar
24
· Visningar
3 824
Senast: fiaskurken
·
L
Hästhantering Jag har nått en gräns med min häst då jag tror att han har något slags mentalt problem. Jag köpte min häst när han var 2 år, han är...
Svar
12
· Visningar
5 551
Senast: Anaconda
·
G
Ridning Ska hålla i dagridläger under sportlovet. En dag har tema dressyr där barnen ska ha ett pass teori och ett ridpass. Deltagarna är barn...
Svar
6
· Visningar
1 771
Senast: gusfri
·
Hästhantering hur stöttar/underlättar man bäst? Nu ska min shettis återigen förlora sin boxkompis. Boxkompisen är utdömd & ska tas bort inom 2...
Svar
3
· Visningar
1 653
O
Ridning I dressyrprogram är ju alltid arb trav att man sitter ner, men på en ridskola där jag red sa dom alltid "& vi kommer fram i arb trav" -...
Svar
8
· Visningar
15 729
Senast: Gry
·
Ridning Hej! Jag skulle vilja ut på en långritt i sommar med min häst.:laugh: Undrar nu om det finns någon/några som har lust att hänga med...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Hæst
·
Träning Har en fem åring som är väldigt het och stressad. Jag har så smått börjat träna galopp fattning med honom. Mitt problem är att han slår...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: hanoirocks
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ni brukar göra när era hästar blir tittiga under ridning. Min nordis blir som sagt lite tittig när det blåser. Han...
Svar
11
· Visningar
1 946
Senast: NightShade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama