Lyfter av handtagen till hagen och går ut

Sv: Lyfter av handtagen till hagen och går ut

Det du berättade verkar misstänksamt!
Det värkar mer som bus fason, elr något liknande..
Har ni prövat med att ha på nå slags krubbitarmedel?
Brukar han bita på saker?

Min häst gör likadant, jag satte en liten kedja runt handtaget med en karbinhake som man fäster i en ögla på grindstolpen. :) Det fungerar verkligen och tar inte mer än fem minuter att göra! Lycka till !

Hur ser hagen ut?
Finns det nått att göra i den?
Han kanske är uttråkad?

// Ullisdenballe

exakt min lösning när jag hade detta problem förra året.och det funkade bra , det blev slut på att öppna handtagen , men det var ordentliga krokar på de nya handtagen.:laugh:

Linda handtaget med ståltråd, strömförande då..... Han slutar direkt, jag lovar..... När pålle smakat på handtaget och fått en smäll i munnen, så kan du koppla loss ståltråden så att den inte är strömförande, men ändå sitter runt handtaget ett tag, så pållen ser tråden och vet att den är läskig!

Linda handtaget med ståltråd, strömförande då..... Han slutar direkt, jag lovar..... När pålle smakat på handtaget och fått en smäll i munnen, så kan du koppla loss ståltråden så att den inte är strömförande, men ändå sitter runt handtaget ett tag, så pållen ser tråden och vet att den är läskig!

Ovanstående skrev exakt det jag tänkte skriva. Min ena lyfter också av handtag, men blev snabbt botad när jag lindade eltråd runt handtaget. Två smällar senare så lät han bli. Sen kunde jag både stänga av strömmen i handtaget och ta bort eltråden. Får 'göra om' det någon gång per år för att friska upp minnet dock.

Tyvärr så i alla fall jag har en otäck förmåga att GLÖMMA det, och elzappa mig själv. Så ett hett tips är att skaffa en sådan där liten manick för ett par hundralappar som man hänger på eltråden och som talar om om det är ström i tråden, den blinkar i takt med pulsen. Den är eg tänkt för att på avstånd kunna övervaka stängsel och se om strömmen är okej, men den fungerar även (iaf för mig) som en påminnelse om 'slå av strömmen innan du tar i handtaget!' :devil:

Vi har en buse som öppnar handtagen.Så jag tog och bankade ihop själva kroken på handtaget så nu måste man både dra och lyfta samtidigt vilket han inte klarar.Nu ser kroken mer ut som en märla eller ett U

och jag sager som Bison, varfor satter du inte in en riktig grind? Da kan du om du vill dra en trad "ovafor" grinden som du kopplar bort innan du oppnar metall grinden. Mkt lattare att arbeta med ocksa, inga tradar att trassla in sig i..

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 675
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 922
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 736
Senast: SiZo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet