Sv: Älgar

Var ut och lunkade i skogen med min gamling för mååånga år sedan, varken jag eller häst var särskilt fokuserad och av någon anledning tittade jag på allt annat än vägen fram som vi gick. Helt plötsligt tittar jag upp och max fem meter framför oss står en stoooor älg! :eek: Både jag och hästen gjorde en tvärvändning, liksom älgen. Är inte rädd egentligen, beror på tillfälle och häst, men jag brukar faktiskt prata högt med hästen om jag är osäker ibland :D

Fick en rolig bildserie framför mig när jag läste hihi :) Har hänt mig oxå när man typ kollar på allt utom vägen och sen får både en själv och hästen hjärtattack när det står en älg antingen på vägen eller bara någon meter in i skogen. :)

Sv: Älgar

Jag har varit totalt livrädd för älgar, och är väl egentligen det fortfarande. Men mitt nya tankesätt har åtminstone fått mig att vara lugnare på turerna. Jag tänker att kommer älgen så kommer den, vad som ska göras åt saken tänker jag inte på förrän det är aktuellt. Detta tankesätt har bidragit till min senaste reaktion "Åh, titta en älg :D" *rider vidare förbi*

När jag möter älgar läser jag av situationen . Står en älg lugnt och äter från en buske gör jag inget speciellt utan fortsätter förbi, har jag kalvar på ena sidan och ko på andra så tar jag mig därifrån snarast möjliga utan att stressa (har aldrig varit i det läget, så är väl mest önsketänkande :angel:) , springer det älg över vägen är det ju inte direkt något att göra och står den på vägen och glor stannar jag hästen och läser av situationen. Är älgen rädd, obrydd eller verkar den vilja försvara sig?

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 601
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 322
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet