Tack för era svar! Efter att ha läst era svar, och fått ett PM om social ångest och därmed även läst på om det så blir det tydligt för mig också att det är en ångestproblematik. Det är ingen skräll. Jag har en genetisk känslighet för ångest och har nog inte gått igenom en enda större utmaning i livet utan att det kommit någon form av ångestproblematik som ett brev på posten. Det är bara förbaskat tradigt detta. Om och om igen..
Som du säger
@Pilot så är reaktionerna inte helt orimliga. Vi har en del problem på jobbet, och en del problematiska personer. Jag tänker väldigt logiskt kring detta, att det här kan hända på arbetsplatser. Att jag inte ska ta det personligt. Att jag vill bidra till en bättre kultur där vi har högt till tak och är snälla mot varandra. Att jag tror på mig själv och min kompetens. Men det klart att det är svårt att inte påverkas av konflikter och att man inte vet om det blir otrevligt vilken sekund som helst. Lägg på sömnbrist med bebisen hemma, höga krav från alla håll och intensiva dagar så blir det kanske en rätt stark cocktail för en ångestkänslig.
Tror ni HR och ev. företagshälsa kan vara behjälpliga i frågan?