Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Hästhantering Jag antar att jag kommer att få många reaktioner på den här tråden. Jag vill bara ha svar, inte en massa dömande inlägg och elaka ord...
2
Svar
28
· Visningar
4 939
Senast: ponnypetra
·
Hästhantering Mitt problem med denna dam är att hon skyggar och lägger i backen eller kastar sig när en annan häst kommer emot henne i...
Svar
13
· Visningar
1 472
Senast: clubman
·
Ridning En tråd för oss som rider bettlöst! Varför ni rider bettlöst, bilder när ni rider bettlöst, inspiration mm. =) Jag har ett sidepull...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 656
Senast: _pirate
·
A
Hästhantering Kortfattat, står en unghingst i "mitt" stall, runt halvåret gammal, dock väldigt stor för sin ålder. Inte så mkt hanterad pga privata...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 854
Senast: annorlunda
·
Hästhantering Har haft mitt sto i 3 år nu och hon är en känslig individ. Hon är svårfångad i hagen periodvis. Den lösningen som fungerat bäst...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 465
Senast: Augusti_
·
Ridning Hur ska man hålla tyglarna under ett vanlig ridpass? :crazy: :eek: Skrittar fram med hängande tyglar såklart. Men när man väl kan...
Svar
10
· Visningar
5 766
E
Hästhantering Min medryttarhäst är rätt svårfångad i hagen och far runt som en galning när man ska hämta honom. Igår var första gången jag skulle...
Svar
9
· Visningar
1 573
Senast: Lager
·
  • Låst
Träning Såg att ett svenskt företag säljer hobbles, dvs remmar som man spänner fast fram- eller bakhovarna i varandra med så att hästen inte kan...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 687
Senast: Digbil
·
Ridning När vi hade hopplektion en gång sa min ridlärare att vi får hoppa den höjd vi klarar av. Och vi hoppar oftast 70 cm, ibland upp till 90...
2
Svar
23
· Visningar
2 808
Senast: Nila
·
R
Hästhantering Jag har ett äldre sto, pigg och fräch och som i hela sitt liv varit känd för sin dominans. Hon har ständigt varit ledaren i de flockar...
Svar
11
· Visningar
1 759
Senast: Qosack
·
Hästhantering Finns säkert massvis av transporttrådar.. Här kommer ännu en. Enda sedan jag köpte min ponny för 3 år sen så har transporteringen...
Svar
16
· Visningar
1 655
E
Träning Det är så att jag ska få hem en snart 4 årig basjkir som är helt omusklad och som bara har skrittat och travat så jag undrar först och...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: _Amazing_
·
Ridning Hejsan, skall provrida första egna hästen och skulle behöva lite tips för er lite mer vanare! Vilka frågor brukar ni ställa? eller vilka...
Svar
7
· Visningar
1 426
O
Träning Hej Jag har för bara någon dag sedan börjat ta hand om en stor varmblods kille då ägaren rest bort. Han har tidigare gått på lösvikt...
Svar
7
· Visningar
1 902
Senast: lobell
·
P
Hästhantering Jag har en häst som inte vill gå in i boxen om jag inte lockar med mat. Är det fel att locka med nåt gott för att få hästen att göra...
Svar
16
· Visningar
3 195
Senast: Eligible
·
E
  • Låst
Träning Hej! Jag undrar bara vilka maxvikter och maxlängder är på olika ponnyer(normalstora)? Tack på förhand!:rofl:
39 40 41
Svar
809
· Visningar
132 446
Senast: Messy
·
  • Låst
Ridning Jag ska givetvis ta hjälp med det, när vi kommer till det, men är så nyfiken på hur man börjar lära en unghäst samling/att bära ryttaren...
25 26 27
Svar
538
· Visningar
51 423
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Om jag leder en häst bara helt vanligt, men den stannar av någon anledning. Om jag då går ett steg tillbaka så jag hamnar någon...
Svar
6
· Visningar
1 090
Senast: Hollister
·
V
Hästhantering Hej! Vi är två nybörjare på hästar som dessutom ska lasta hästen o åka till en lektion . nu undrar jag vad man bör tänka på när man...
Svar
10
· Visningar
2 914
Senast: Mia_R
·
J
Hästhantering Jag har nyligen blivit medryttare på en unghäst, han är bara fyra år men inriden och inhoppad fast väldigt grön, så jag undrar om någon...
Svar
1
· Visningar
911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar