Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Hej! Jag har en känslig valack som älskar att hoppa och vill alltid göra bra ifrån sig. Han är 8år efter Levantos. Jag tränar...
Svar
6
· Visningar
1 921
Senast: Lager
·
Hästhantering Har fått upp en liten ponny till stallet, valack 6 år. Ståt hos uppfödaren hela sitt liv och har inte blivit så jätte mycket hanterad...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Sammet
·
J
Hästhantering Hejhej, jag har börjat fundera helt plötsligt (har ingen egen häst eller sköthäst eller liknande) på om man kan klickerträna hästar...
Svar
3
· Visningar
1 237
Senast: LindgrenV
·
P
  • Låst
Ridning Nu får någon ta och hjälpa mig.. Vad faan är AR ridning? Har googlat som en took men hittar inte något.. :confused:
Svar
2
· Visningar
2 330
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Har tänkt lite på det där med att pulsa snö och så. Många säger ju att det är nyttigt, men i måttliga mängder, då det slider på senor...
Svar
7
· Visningar
2 220
Senast: Tagliabue
·
Ridning Deltar du på Clinics/träningar i klassisk dressyr och/eller AR (för "tillresta tränare")? Har ni några råd till en "blivande...
2
Svar
21
· Visningar
2 961
Senast: Dressyr
·
Träning verkar helt omöjligt vid uppsittning!!!! Har nu slut på ideér:( Vi har testat det mesta tror jag och nu står det still...ja,inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 242
Träning Hej! :) Det här med Natural Horsemanship :D Jag skulle vilja veta det mesta inom denna hästhållning, kopiera gärna! 1. Utrustning...
Svar
16
· Visningar
2 750
Senast: Home
·
Ridning Tänkte att jag startar en ny tråd där jag lägger ut bilder och skriver vad jag tycker om sadeln som jag nu haft i en vecka och bestämt...
2
Svar
20
· Visningar
6 705
Senast: bigganl
·
R
Träning Hur tränar ni era hästar inför 3års-testet? det vanligaste är ju att börja när hästarna är ca 2,5 år men löshopparna ni hästarna och så...
Svar
8
· Visningar
1 733
Senast: Micha
·
  • Låst
Träning Nu är det äntligen dags för den 7:e tråden! :banana: Tänk så långt vi har kommit från den första, då presenterade man namn, färg och...
57 58 59
Svar
1 162
· Visningar
96 236
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Har ett sto, haft henne dryga halvåret hemma hos mig, innan stod hon installad och jag skötte henne bara. Ett genomtrevligt sto, pigg...
2
Svar
25
· Visningar
3 311
Senast: sanio
·
Hästhantering Hejsan! Jag har en nordsvensk valack, fd travare på 8 år. Jag har ett litet problem med honom. När man ska leda han från hagen och in i...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: NightShade
·
Ridning Är is bra eller dåligt underlag att rida på? Menar mest isiga vägar då inte sjöar.
Svar
13
· Visningar
1 899
Senast: trassel
·
Ridning Jag har nästan bestämt mig för att iaf boka en testsadel av Chezz och förmodligen köpa en sån - OM den kan tänkas ligga bra på min nsv...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 511
Senast: milly
·
Ridning jag tycker det är så otroooligt snyggt med svart sadel & träns till vitt schabrak och vita benlindor.. är det fel om jag tar på det...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 730
Senast: Bluefish
·
M
Hästhantering Hej alla.. Jag undrar om det är nån som har en aning vad som kan va för "fel" på min häst.. Jag har en nordsvensk brukshäst (13år)...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Madelene
·
C
Träning En jag känner vill rida min häst, men hon sågar hästen i munnen och jag vill absolut inte att hon rider min häst! Men jag vet inte hur...
Svar
17
· Visningar
2 021
Senast: MaRomer
·
Ridning Hej allihopa! Nu ska jag sy en ridkappa i ylle.:love: Inspirerad av ridkappor från ca 1800 talet. Tänkte sy en mantel från början...
2 3
Svar
48
· Visningar
12 403
Senast: Folshult
·
Träning Jag har ett fullblod som jag håller på att utbildar. Har nu hållt på i ca ett halv år och det går såå bra just nu :love: Hon har hittat...
Svar
11
· Visningar
3 414
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30