Sv: Hobbles
Tycker du är ganska arrogant.
Har själv skrivit i denna trådvad min gubbe varit med om på Sundbyholms travbana då en "viss" expert hobblade Cristelle.
Resultatet av det blev en totalförstörd märr.
Och min gubbe, som ihop med mig, jobbar heltid med hästar, har inget till övers för hobbling. Vi ser absolut inte nödvändigheten i detta.
Här håller jag med Axel, att säkerhetstänket är klart viktigare.
För om en expert kan göra bort sig så katastrofalt på banan inför så mycket folk så vad ska då kunna hända då denna utrustning kommer till amatörerna?
Vilket dom flesta lär då vara om man tänker på "expertens" status..
Så kom inte här och idiotförklara oss som inte tycker att det är helt ok att hobbla så man kan träna hästar att sitta fast i taggtråd...eller nåt liknande.
AM
Dom i den här tråden som vet vad hobbles är och har erfarenhet av dessa är positiva medan dom som inte har kommit i kontakt med hobbles utgår från att det är onödigt och plågsamt. Dessa trådar har förmåga att bli ändlösa med alla inlägg från folk som tror dom vet.
Tycker du är ganska arrogant.
Har själv skrivit i denna trådvad min gubbe varit med om på Sundbyholms travbana då en "viss" expert hobblade Cristelle.
Resultatet av det blev en totalförstörd märr.
Och min gubbe, som ihop med mig, jobbar heltid med hästar, har inget till övers för hobbling. Vi ser absolut inte nödvändigheten i detta.
Här håller jag med Axel, att säkerhetstänket är klart viktigare.
För om en expert kan göra bort sig så katastrofalt på banan inför så mycket folk så vad ska då kunna hända då denna utrustning kommer till amatörerna?
Vilket dom flesta lär då vara om man tänker på "expertens" status..
Så kom inte här och idiotförklara oss som inte tycker att det är helt ok att hobbla så man kan träna hästar att sitta fast i taggtråd...eller nåt liknande.
AM