Få unghästen att stå stilla....

Sv: Få unghästen att stå stilla....

Vad bra att det börjat gå åt rätt håll :banana:

Sv: Få unghästen att stå stilla....

Jag tror det är bra om ni tar tag i det så fort som möjligt, alltså verkligen vänjer honom tills han inte reagerar "alls" ens från början. Jag slarvade med en unghäst (dvs var nöjd med att han stod still och slappande av fort igen) och det satt kvar även i vuxen ålder. I mild form såklart (reagerade när man sadlade/lyfte upp sadlen för att lägga på den) men det är ju ändå klart bättre om de inte behöver spänna till varenda gång :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu behöver jag verkligen hjälp. Har ett sto på 14år som åkt hästtransport regelbundet sen hon var fem. Problemet är att hon brötar...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 952
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 773
Senast: _FiA_
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 482
Senast: Lager
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka