Lastträning..

Sv: Lastträning..

Jag hade lastat på och gett honom nåt att äta i transporten.
Inte brusat upp om det tar tid. Nu framgår det ju inte riktigt om problemet är att han inte går på eller om det bara är när han väl är på plats det strular?

Om han gick över bommen så hade jag satt fast grimskaftet under bommen så det försvårar att han går över igen. :)

Gör du så några gånger och låter honom stå i lugn och ro och äta nåt gott så kommer det säkert gå bra sen, är han inte körd så mycket så blir det säkert bra med rutin.

Lycka till :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej! Jag har en häst som tidigare varit svårlastad på så sätt att hon inte ville stanna kvar inne i transporten. Hon har gått in, för...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Blyger
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jag har i nuläget en Ifor 510 som är allt jag vill ha av en transport :), stor, stabil och med bra lösningar. Men.. jag saknar bil för...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 602
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30