Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering i morgon åker jag och hämtar min 8 månader gamla unghäst, ja skall köra med strippat släp och lös. Hur bommar man igen skötardörren från...
Svar
16
· Visningar
1 943
I
Hästhantering Hej! Jag har en häst som jag skulle vilja ha lite hjälp med. Hon hetsar upp sig väldigt ofta och spänner sig, när man fattar galopp så...
Svar
5
· Visningar
1 177
Senast: Lager
·
A
Träning Hej, behöver lite hjälp här..! :confused: Jag och min kompis har börjat vara med två små shettisar, vi går promenader med dom och...
2
Svar
31
· Visningar
3 496
Senast: belivemeitstrue
·
Q
Hästhantering Ja, som rubriken lyder: Vilken typ av bett väljer du att sätta i munnen på en unghäst när den ska vänjas vid bett?
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 561
Senast: kroklista
·
Hästhantering Tror att min nya häst är luftsnappare, inget förra ägaren nämnde öht. Eller det verkar som att den, ja hur ska jag förklara. Den...
Svar
11
· Visningar
3 396
Senast: belivemeitstrue
·
A
Träning hejsan, håller på att hoppa in en häst kan man väl kalla det, hoppar 1 gång i veckan. Hon älskar att hoppa, men vi har ett problem...
Svar
7
· Visningar
1 717
Senast: Ahlen
·
Hästhantering i helgen skall ja hämta min fölis (8 månader ) det är ca 40 mils resväg och kommer ta många timmar med tanke på väglag mm. Våra hästar...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Ottilia
·
B
Träning Ridutrustning för oss som har handikapp eller har värk. Efter som föra tråden spårade ut, och jag tycker frågan är väldigt intressant...
Svar
15
· Visningar
5 690
Senast: Jossan_89
·
K
Hästhantering Min kompis har en häst, och när man går ut med henne på en promenad exempelvis så blir hon verkligen hur pigg som helst! Det är ju inte...
Svar
15
· Visningar
1 680
Ridning Som överskiften säger, vad behövs? Hästen ifråga har stått 1 år och är rids nu kortare turer i alla gångarter 1-3 ggr/v. Vad ger det och...
Svar
4
· Visningar
1 782
Senast: mackan
·
C
Ridning Ska kanske presentera mej då jag inte så ofta är här, men läser en hel del. Jag rider AR sedan ca 4 år tillbaka. Har tyvärr haft en del...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 790
Senast: Totola
·
C
Ridning Jag funderar skarpt på att byta ut mitt vanliga träns mot ett bettlöst. Visserligen har jag ett väldigt milt bett till honom, men det är...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: Yrja
·
A
Hästhantering Hej Alla Är ny här därför jag måste prata av mig... Jag fingerar alla namn i denna berättelse... 2006 lade jag ut en annons om...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 930
Senast: Sjunior202
·
P
Ridning Hej allihop! Jag är ganska ny här inne på Buke.. Hittar inte det jag söker så jag börjar en ny tråd.. När kan barn börja rida?? Inte på...
Svar
4
· Visningar
6 150
Senast: hillevie
·
Träning Mina pållar är ganska kräsna när det kommer till "massa skit" som man stoppar i maten åt dom. Lucern var ju i början det jävligaste...
Svar
4
· Visningar
1 387
Senast: Seabaz
·
M
Träning Min häst går ihop med en annan häst i hagen och dem är kompisar och leker och så tillsammans men den andra hästen har så mycket mer...
Svar
15
· Visningar
6 499
Senast: Pula
·
P
Träning Hej, Min unghäst nu 5 år, har en tendens att falla in i pass skritt när man vill skritta på korta tyglar, aldrig på långa tyglar...
Svar
15
· Visningar
4 151
Senast: malou78
·
Hästhantering Har ett sto som jag under åren haft en del problem med. Hon har aldrig gillat att jobba, sedan hon blev inriden vid tre års ålder har...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 274
Senast: Buck
·
Ridning Jag skulle så gärna vilja både intrevallträna, klättra i backar, rida en sväng i skogen över stock och sten och ta längre ridturer nu...
Svar
7
· Visningar
1 876
Senast: Popcorn
·
Z
Hästhantering Några dagar innan jul fick vi hem en liten shetandsponny som min kusin ska få rida på. Men jag har aldrig varit med om en sån envis...
Svar
7
· Visningar
1 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Födda -21