Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag går i funderingar på att börja rida på ridskola igen men många tycker jag ska satsa på något annat. Det hela ligger till som så...
2
Svar
23
· Visningar
3 869
Senast: Tahari
·
Hästhantering Min ponny Sillen: Han verkade inte förstå sig på hästspråk i början, vår flocks ledare har jagat honom så otroligt mycket, och han är...
Svar
10
· Visningar
1 412
Hästhantering Hej! Jag har fått problem med min häst, behöver snabb hjälp! Info: Valack 16år Bor på lösdrift Fodring med grovfoder 2 ggr/dag...
Svar
15
· Visningar
1 949
Senast: Bullet
·
Ridning Har ett litet problem som alla kämpar med. Formen. Ingen kan igentligen rida eller vara expert, bara mer erfaren. Och nu frågar jag er...
Svar
4
· Visningar
1 491
Senast: lady_vip
·
Träning Hej! Jag har en 8-åring som är riden sen han var 4-åring. Jag har ridit både dressyr och hoppträningar, i skog och mark så han...
Svar
6
· Visningar
2 192
Senast: REIN
·
B
Ridning Jag ska köpa sadel och är lite vilse i djungeln .... Valet står (tror jag) mellan en Espaniola och en Relvas med antingen läderbom...
Svar
1
· Visningar
1 175
Senast: Gimlan
·
Träning Imorgon är min och min dams första tur bettlöst. Hon har aldrig gått utan bett och är skolad väldigt traditionellt som en dressyrhäst...
2
Svar
23
· Visningar
3 016
Senast: PineappleHeart
·
T
Träning Överallt så är det bidrag och satsningar på de unga......det känns precis som om att vi som är lite till åren inte finns eller vi...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: fio
·
C
Träning Hej alla hästglada/galna! :rofl: Jag behöver hjälp! Har varit borta från ridningen en låååång tid, 16 år sedan jag slutade på...
Svar
16
· Visningar
3 158
Senast: arabenettan
·
Ridning Är det någon som vet något om Storås Ridklubb? Ska nämligen söka till gymnasiet och funderar på Angered, Samhällsprogrammet och ridning...
Svar
0
· Visningar
1 978
Senast: Diana95
·
Hästhantering Hur hade ni kört ett föl, som ska transporteras själv och som inte är van vid att vara uppbunden?
Svar
16
· Visningar
7 802
Senast: eldkyss
·
Träning Hur tränar man sin häst att bli trafik säker? Har en pålle som inte är trafiksäker.. Han går bra med bilar men skotrar, traktorer...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: Guldaskig
·
A
Hästhantering Skulle vilja starta en diskussion om saker som sägs om hästars beteende. Förhoppningsvis kan här diskuteras fritt utan påhopp, men ändå...
2
Svar
24
· Visningar
3 725
M
Hästhantering Hej nu har jag varit medryttare på ett 5 årigt fjordsto i 1 och ett halv år. Hon är jättemysig problemet är bara att hon ofta springer...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: axel
·
C
Ridning Ni som tränar eller har tränat unga hästar, vid vilket moment, vilken känsla eller fas märker ni att de börjar bli vuxna? Alla...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 736
Senast: jacko
·
E
Ridning Hej Varför rider man med halsförlängare? När man rider med det tvingar man ju hästen att kröka på nacken!Hästen går ju inte i form på...
2
Svar
34
· Visningar
5 470
Senast: maartinaa
·
T
Hästhantering Jag tycker djur (oavsett slag) är levande varelser som man ska bemöta med respekt, därför reagerar jag när jag ser folk ex hämta in en...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 007
Senast: Piggelkot
·
Ridning Ja, min kompis rider ett 16 årigt sto som har lite dumheter för sig. Så fort hon tycker nånting är minsta lilla jobbigt så stegrar hon...
2
Svar
28
· Visningar
4 361
Senast: raggarn
·
E
Ridning Hejsan! Vet inte om jag har fått detta om bakfoten, jag vill nämligen ha det klart för mig vad skillnaden är mellan bakom hand och...
Svar
12
· Visningar
2 446
Senast: Nanook
·
Hästhantering Hej! Har en funering här eller m¨ånga rättare sagt. Har i sista sekunden fått veta att transportören ej kör ända hem till nya...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama