Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Läste i en av dom senaste nummerna av ett hästmagasin. (hittar inte den just nu så jag kan se vilket magasin det var) Men den...
2
Svar
28
· Visningar
3 592
Senast: Spirit
·
  • Låst
Hästhantering Det går alltid att få fina resultat på hästar som är inte ok med situationen. Finns hästar som är så klaustrofibiska att dom inte kan...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
18 778
Senast: flashlight
·
Ridning Hej jag undrar hur ni som varit med om svåra ridolyckor har kommit tillbaka till hästarna? Själv råkade jag för många år sen när jag var...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 980
Senast: Lillan09
·
I
Ridning Hej alla glada! Funderar på att skaffa mig ett kimblewick/jaktkandar eller pelham till min kuse för att hon är fruktansvärt stark vid...
Svar
10
· Visningar
1 360
Senast: Houdinie
·
S
Hästhantering Min ponny står i ett stort inackorderingsstall, vilket har både sina för- och nackdelar. Tyvärr är det väldigt små, dränerade hagar...
Svar
13
· Visningar
3 389
Senast: a1agnlju
·
F
  • Låst
Ridning Hej! Nu är det så att jag ska antagligen börja rida en ponny på ca 140-142 i mkh, men är lite orolig över att jag är för stor för...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: IngelaH
·
U
Träning Hejsan! Jag tricktränar min häst och har länge försökt lära min häst att ligga ner... Men det har aldrig gått! :( Nu vill jag göra något...
Svar
6
· Visningar
2 202
Senast: Unluck
·
Ridning Vår fullblodsvallack gungar från sida till sida med huvudet när man skrittar honom, inte upp och ner utan från sida till sida:confused...
Svar
4
· Visningar
1 429
Senast: Lunketuss
·
C
Ridning Hur lär man hästarna spansk skritt? iaf hur man lär dom början, vet en ponny i stallet som "viftar" med ena frambenet när man lägger...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Har börjat hjälparida en kompis häst, ett arab sto. Hon är utbildad inom akademisk ridkonst upp till riddarnivå, så nu undrar jag...
Svar
4
· Visningar
1 306
Senast: Jennie83
·
H
Ridning Hej bukefalister :) Hur skulle just Du lägga upp igångsättningen igen av en häst som stått och vilat i 2 månader (under vilan har han...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: FT_ryttare
·
Träning Som rubiken säger. Vad skulle ni tänka på ifall ni skulle rida in en tioåring? Jag har nämligen ett tio årigt ardenner sto, som jag mest...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: p_c
·
Hästhantering Har funderat på det under en tid, Som jag har förstått det vill man att alla "prickar" skall hamna i mitten och mitten betyder att...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 644
Senast: flipofacoin
·
S
Träning Gör ni det? Jag har träning nästa torsdag och det är tveksamt om snön kommer försvinna här innan dess... :( Jag är så jäkla...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 958
Senast: Casacha
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 980
Senast: Immer
·
P
Träning Hej! Jag red en islandshäst i somras, och fortsätter att rida henne när jag kan eftersom stället där hon står är ganska långt borta...
Svar
5
· Visningar
1 802
Senast: Pruffen
·
Ridning Hej! Här kommer dagens fjolligaste fråga. Min häst och jag gillar att rida i snön i skogen och pulsar på efter våra sommarstigar...
Svar
19
· Visningar
7 895
Senast: Anna-KarinO
·
Ridning Flummig rubrik men till problemet. Jag är kort, 1.59, och har inte långa ben alls. Jag har ridit fjordingar i några år men har nu...
Svar
6
· Visningar
1 885
Senast: purity_666
·
Hästhantering Hur förklarar ni för en supergrön nybörjare hur man leder hästen?
Svar
10
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Träning Postade just i en anna tråd om dagens ridpass och började smått fundera om detta 'fenomen'. Orkar inte skriva om hela texten så kopierar...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama