Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Är det någon som vet något om Storås Ridklubb? Ska nämligen söka till gymnasiet och funderar på Angered, Samhällsprogrammet och ridning...
Svar
0
· Visningar
1 982
Senast: Diana95
·
Hästhantering Hur hade ni kört ett föl, som ska transporteras själv och som inte är van vid att vara uppbunden?
Svar
16
· Visningar
7 819
Senast: eldkyss
·
Träning Hur tränar man sin häst att bli trafik säker? Har en pålle som inte är trafiksäker.. Han går bra med bilar men skotrar, traktorer...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Guldaskig
·
A
Hästhantering Skulle vilja starta en diskussion om saker som sägs om hästars beteende. Förhoppningsvis kan här diskuteras fritt utan påhopp, men ändå...
2
Svar
24
· Visningar
3 730
M
Hästhantering Hej nu har jag varit medryttare på ett 5 årigt fjordsto i 1 och ett halv år. Hon är jättemysig problemet är bara att hon ofta springer...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: axel
·
C
Ridning Ni som tränar eller har tränat unga hästar, vid vilket moment, vilken känsla eller fas märker ni att de börjar bli vuxna? Alla...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 742
Senast: jacko
·
E
Ridning Hej Varför rider man med halsförlängare? När man rider med det tvingar man ju hästen att kröka på nacken!Hästen går ju inte i form på...
2
Svar
34
· Visningar
5 481
Senast: maartinaa
·
T
Hästhantering Jag tycker djur (oavsett slag) är levande varelser som man ska bemöta med respekt, därför reagerar jag när jag ser folk ex hämta in en...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 023
Senast: Piggelkot
·
Ridning Ja, min kompis rider ett 16 årigt sto som har lite dumheter för sig. Så fort hon tycker nånting är minsta lilla jobbigt så stegrar hon...
2
Svar
28
· Visningar
4 371
Senast: raggarn
·
E
Ridning Hejsan! Vet inte om jag har fått detta om bakfoten, jag vill nämligen ha det klart för mig vad skillnaden är mellan bakom hand och...
Svar
12
· Visningar
2 481
Senast: Nanook
·
Hästhantering Hej! Har en funering här eller m¨ånga rättare sagt. Har i sista sekunden fått veta att transportören ej kör ända hem till nya...
Svar
3
· Visningar
1 019
Senast: jemeni
·
L
Ridning Hur vet man om hästen är låst i någon sida? Min vill verkligen inte gå rätt i vänster varv, han bara flyter in och i det andra varvet...
Svar
14
· Visningar
1 496
Senast: worthless
·
L
Träning Jag är hyfsat nybörjare och vet inte riktigt hur det skall kännas eller se ut när man får hästen i form. Idag kändes hästen dock...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 567
Senast: Piggelkot
·
Hästhantering jag har sett att det finns typ 1000 olika sidor om lastning, men min häst går gärna in i transporten, men där inne får han panik och...
Svar
10
· Visningar
1 238
Senast: Anna Karlsson
·
Ridning Tips på vilken akademisk/spansk sadel som skulle kunna passa? Hon har anläggningsyta på ca 46-50 cm (ögonmått) mätt från...
Svar
1
· Visningar
1 085
Senast: Chine
·
Hästhantering vi har hittat en häst i Norrland (vi själva bor i Bohuslän) Vi har tänkt att åka och titta på hästen, och om man skulle bestämma sig...
Svar
7
· Visningar
1 400
Senast: Lydia
·
S
Träning HEJ, jag ärmedryttare på ett 5 årigt fjordingsto som står på min lilla ridskola. jag och min syster delar på henne och rider varranan...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: Sagiiish
·
Ridning Alla erfarna duktiga Hästmänniskor! Jag har en lite fundering. Jag har en unghingst som blir 2,5 år den första mars och jag har redan...
2
Svar
20
· Visningar
6 049
Senast: Foliehatt
·
Ridning Har letat ett bra tag nu och det verkar inte som att nån säljer lösa nosjärn till kapsoner längre? Det enda jag hittar som kommer nära...
Svar
1
· Visningar
1 124
Senast: Immer
·
L
Ridning För någon vecka sedan gjorde min medryttarhäst illa sig i överläppen i samband med att vi gick omkull. Därför rider jag nu på ett...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka