Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag står lite i valet och kvalet just nu och vill höra vad ni hästmänniskor har att säga. Jag har en 4 (snart 5) årig paint hemma...
Svar
7
· Visningar
1 137
Senast: Praefatio
·
Hästhantering :D;) http://www.youtube.com/watch?v=InMIR-ySZ5Y&NR=1 Han har även många andra klipp att kolla på.
Svar
7
· Visningar
1 276
Senast: Praefatio
·
F
Hästhantering Min foderhäst står på lösdrift men när man ska göra i ordning henne före och efter ridning i stallet så är hon jätteorolig och har svårt...
Svar
9
· Visningar
1 450
Senast: Roucle
·
Hästhantering Huvva! Nu är det 29 minusgrader och vi ska transportera hästen 25 mil. Frågan är hur varmt/kallt det blir i transporten. Å ena sidan...
Svar
7
· Visningar
1 852
Senast: Kookaburra
·
Hästhantering Hej jag måste bara fråga er hur ni tränar att lyfta bakben på unghästarna... Jag har stor erfarenhet av unghästar osv.. Men har nu två...
2
Svar
39
· Visningar
7 928
Senast: axel
·
Hästhantering Vår pålle, är på 6 veckors sjukledighet, och får bara ledas i skritt ute. Som tur så får han ändå gå ute i hagen med kompisarna halva...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: hanoirocks
·
Träning Jag har en 3-årig ( snart 4-årig ;) ) nordsvensk som under sommaren och hösten körts in (på sommaren bara tömkörning, sen inkörning på...
2
Svar
21
· Visningar
4 143
F
Hästhantering Jag vet om en häst om har ont i ryggen. Jag har visiterat den många gånger och man behöver bara dra lite lätt med handen över ryggen så...
Svar
4
· Visningar
1 455
Senast: Anna Karlsson
·
R
Hästhantering Hejsan. Jag har hört mycket om att det är " farligt " om hästen inte har snodd vid longering, är det sant? Jag föredrar att inte ha...
Svar
8
· Visningar
3 022
Senast: worthless
·
Hästhantering Jag ska snart transportera min häst en längre sträcka, på 65 mil, och undrar ifall någon här kan ge en lite saker att tänka på. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 366
Senast: Masse
·
L
Ridning Ligger säker någon liknande tråd ute, men hittar tyvärr inte någon ( nybörjade här på buke). Tänkte iaf höra om någon har tips osv...
Svar
8
· Visningar
1 510
Senast: Ilini
·
E
Ridning Jag faller alltid ihop i sadeln när det kommer publik. Om det är "nybörjare" eller "banan-föräldrar" som sitter på läktaren gör det...
Svar
4
· Visningar
1 152
Senast: giovanna
·
M
Hästhantering Det är såhär att jag har en travare precis inporterad från Tyskland. Det är en hingst vid namn Tyson och han är 6 år gammal. Han är inte...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: schnork
·
U
Träning finns de någon här som inte broddar hästen i hagen? har nämligen hört väldigt många som säger att dom inte broddar i hagen och att...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
16 669
Senast: Nebraska
·
Hästhantering Jag skulle vilja trickträna mitt sto på 12 år, men har vissa problem. I sin flock är hon högsta hönset vilket gör det lite svårare att...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: sthu
·
E
Hästhantering Jag har en välhanterad unghäst som nu börjat stegra sig när man leder honom och nu känns han inte så välhanterad längre.. Såhär är...
2
Svar
23
· Visningar
3 809
Senast: Djurjouren
·
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=KD4j9__qgUs&feature=related :crazy: Är det jag som överreagerar om jag tycker väldigt synd om hästen?
Svar
12
· Visningar
2 132
Senast: MamaJustify
·
S
Träning Jag kanske kan ta privatlektioner regelbundet för en obetydligt större kostnad än lektion på ridskola, jag har inte egen häst. Ser det...
Svar
13
· Visningar
3 567
Senast: aramis
·
H
Ridning Min man menar att Ardenner och Nordsvenskar är två hästar som klarar av tyngre ryttare. Men hur tunga undrar jag? Jag vill ju inte...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
17 201
S
Ridning är lite orolig för hur mycket mitt fullblod kan ta viktmässigt och hur jag ska få ihop graviditet med mitt hästliv. har iof alltid vägt...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: Gazque
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama