Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Har börjat hjälparida en kompis häst, ett arab sto. Hon är utbildad inom akademisk ridkonst upp till riddarnivå, så nu undrar jag...
Svar
4
· Visningar
1 307
Senast: Jennie83
·
H
Ridning Hej bukefalister :) Hur skulle just Du lägga upp igångsättningen igen av en häst som stått och vilat i 2 månader (under vilan har han...
Svar
3
· Visningar
1 041
Senast: FT_ryttare
·
Träning Som rubiken säger. Vad skulle ni tänka på ifall ni skulle rida in en tioåring? Jag har nämligen ett tio årigt ardenner sto, som jag mest...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: p_c
·
Hästhantering Har funderat på det under en tid, Som jag har förstått det vill man att alla "prickar" skall hamna i mitten och mitten betyder att...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 647
Senast: flipofacoin
·
S
Träning Gör ni det? Jag har träning nästa torsdag och det är tveksamt om snön kommer försvinna här innan dess... :( Jag är så jäkla...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 004
Senast: Casacha
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 995
Senast: Immer
·
P
Träning Hej! Jag red en islandshäst i somras, och fortsätter att rida henne när jag kan eftersom stället där hon står är ganska långt borta...
Svar
5
· Visningar
1 804
Senast: Pruffen
·
Ridning Hej! Här kommer dagens fjolligaste fråga. Min häst och jag gillar att rida i snön i skogen och pulsar på efter våra sommarstigar...
Svar
19
· Visningar
8 006
Senast: Anna-KarinO
·
Ridning Flummig rubrik men till problemet. Jag är kort, 1.59, och har inte långa ben alls. Jag har ridit fjordingar i några år men har nu...
Svar
6
· Visningar
1 888
Senast: purity_666
·
Hästhantering Hur förklarar ni för en supergrön nybörjare hur man leder hästen?
Svar
10
· Visningar
2 057
Senast: Mia_R
·
Träning Postade just i en anna tråd om dagens ridpass och började smått fundera om detta 'fenomen'. Orkar inte skriva om hela texten så kopierar...
Svar
7
· Visningar
1 390
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag är desperat.. vad kan detta bero på.. jag lämnade ut mitt kallblod på foder för 2 månader sen, allt har gått smärtfritt. Alla...
Svar
10
· Visningar
1 707
Senast: Seabaz
·
Ridning Jag läste tråden om att komma tillbaka efter svåra ridolyckor och kom att tänka på en sak som jag funderat på när jag följt min dotters...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 253
Senast: Bowman
·
Ridning Vad har ni för erfarenheter av det sk. "flippan bettet"?, hur funkar det i hoppningen/dressyren?, vart kan man köpa det & hur sätter man...
Svar
2
· Visningar
2 422
Senast: Arwyn
·
Ridning Imorgon blir det julritt genom lilla byn hihi! skulle egentligen gjorts på julafton men då en i stallet inte kunde så tar vi det...
Svar
19
· Visningar
1 906
Senast: Foppa
·
Ridning Kom precis in från årets första ridtur. Vi kom iväg lite för sent bara så vi missade fyrverkeriet. Hade varit nyttigt för...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: ptr
·
  • Låst
Ridning Nu tycker jag att det börjar bli alldeles för teoretiskt och opersonligt (och grälsjukt) här, och man har ju ingen koll längre på var...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 924
Senast: Immer
·
E
Träning Ja, som rubriken säger; hur lär jag min unghäst flytta för skänkeln? Jag har ridit in henne och hon är fullt styrbar men har...
Svar
17
· Visningar
5 638
Senast: Fiador
·
Hästhantering Min häst håller på att skaffa sig en ovana jag inte gillar - ber om råd hur jag ska träna så inte ovanan blir en vana! Vi åker och...
Svar
19
· Visningar
2 598
Senast: Fideli
·
Träning Jag en fjording på 4 år, jag kan kontrollera han helt i skritt och trav! Men så kommer det till Galoppen.... När vi rider i padocken...
Svar
11
· Visningar
1 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka