Presentations/lägesrapport/mål 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Borde vara från samma uppfödare som min kallis med tanke på ditt användarnamn! :)
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Presentation av mig:
Det känns som om att det är min tur att presentera mig på "riktigt". Jag heter Åsa, är 48 år och bor i Forsa utanför Hudiksvall med mina tre tonårssöner.
Jag kom i kontakt med AR redan 1998 genom en av mina vänner och var då helt övertygad om att det INTE var något för mig och min dåvarande halvblodshäst. Vi skulle tävla dressyr och med det målet i sikte så red jag för de dressyrinstruktörer som jag tyckte passade, så ofta som möjligt.

Tankarna vände 1999 då min Miró, efter en hovbensfraktur, fick svårt med "det mesta" gällande den ridning vi hållit på med. Jag började då med CR/Terapeutisk ridning för min del och fick en aha upplevelse om hur jag inverkar/inte inverkar på hästen genom min kropp. Den hösten red jag med "boll i magen", "andades genom tuber ner i benen", "växte som ett träd" och alla andra metaforer som hjälpte mig till en känsla istället för enbart teknik. För mig öppnades en ny värld då jag alltid tidigare varit styrd av min tekniska vänstra hjärnhalva. Började efter det lite smått med ARinspirerad ridning, som nu blev något bra för mig och min häst utifrån var vi befann oss då och så fortsatte det ............ Under "Mirres" konvalecens så började jag även med TTeamövningar och TToucher för att hjälpa honom med bl a kroppskännedom och balans. Tyvärr så var jag tvungen att ta bort honom 2004 pga av ytterligare ett trauma.

Idag har jag den 3årig shettishingsten Rummel på foder och äger en 8-årig PRE hingst, Fleta alias "Ettan", som jag i mångt och mycket använder mig av samma "verktyg" till dvs AR/CR/Tteam. Våra snart tre år tillsammans är också kantade av skador, både för mig och min häst av traumatisk natur men sen i slutet av oktober har vi börjat vår väg tillbaka till en ridning som jag vill och önskar ska kännetecknas av lätthet, harmoni och glädje både för mig och min häst. Samma glädje och lätthet som han visar när han leker i hagen med sin älskade Rummel.

Jag inspireras bl a av Perry Woods tankar men även av andra - i mina ögon - kloka hästmänniskor oavsett inriktning. Min bästa mentor är den vän som försökte introducera mig redan 1998 inom AR men som då var klok nog att backa undan tills jag var redo själv i mitt beslut. Samma vän som är terapeutisk- och Tteam instruktör och min vägledare och guide även där.

Sammanfattningvis så har jag gått/går mina egna vägar och har genom åren samlat på mina erfarenheter - bl a genom att läsa, se, prata med många med olika infallsvinklar, rida och känna -om vad som är "rätt" för just mig gällande Alternativ Ridning, i alla fall just nu. Det kommer säkert att förändra sig något över tid då erfarenheter oftast innebär förändring av tankar och beteenden i någon riktning, men sällan bakåt, och jag hoppas på en spännande resa tillsammans med min häst. Jag söker mig till det/de som ger mig den energi som gör att jag orkar/kan/vill sträva vidare i min ridning trots att det ibland går trögt.

Den allra viktigaste läromästaren för mig idag är ändå mina hästar, speciellt då "Ettan" som är mycket noga med att jag ska bete mig rätt i hans ögon, ömsesidig respekt betyder allt för honom. Han är en mycket klok häst, tycker jag och dessutom vacker!


Lägesrapport och Målsättning 2009:
Målsättningen i sig är inte så krånglig, att rida min häst med takt och bärighet i samtliga gångarter och påbörja arbetet med skolorna, och sen får vi se ... Det är att komma dit som kan vara krånglig och kan även ta sin tid då han både pga av tidigare trauma men även beroende av ras har lätt för att hamna i spänning och gällande "Ettan", så speciellt ryggen. Min kropp har också egna tankar om hur den ska förhålla sig så en CR-kurs skulle vara önskvärd. Jag hoppas även att den instruktör jag är intresserad av nu, får möjlighet att komma i vår och hjälpa mig vidare framåt.( PREriks är mer något för 2010 så det får stå inom parantes)
Jag har inte så bråttom fram så det får ta den tid det tar, men jag längtar!

Idag så är han taktmässig och bärig i skritt och trav både på ridbana och vid uteritt. Det sista har varit kämpigt då snö och rådjur har varit något farligt och satt massor av spänningar i hans kropp då vi varit ute, men förra veckan så lossnade det så nu, nu börjar han bli en riktig "norrlänning". Vi har börjat med några steg i öppna och sluta, ett steg i taget med bärighet. Vi ska också komma igång lite mer med Tteamövningar bara bommarna börjar tina fram.

Rid i frid! // Åsa
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Hej!

Jag heter Lavinia och är typ 31 år(?).. Jag bor i Vallentuna, norr om Stockholm. Jag har ridit "vanligt" hela livet och mest trott att AR var mest i skritt för dom som inte kan rida. Eftersom min gamla häst ofta var skadad eller sjuk lärde jag mig mycket om arbete i skritt (nåt måste man ju göra) och insåg att det mer handlade om rätt tränare än att hela metoden var fel(och det är ju inte bara skritt heller).

Lägesrapport. Just nu håller jag på att sätta igång lilla pärlan (arab, 4,5 år, sto, världens sötaste!) efter en lite väl lång vintervila. Vi har efter mycket om och men hittat en sadel hon verkar trivas med och vi rider mycket i skog och mark och tömkör på volten. Vi planerar att börja hoppa vilken lördag som helst nu och hoppas att min tränares elever ska vara sjuka mycket så jag får träna (står på reservlista).

Mål är enkelt- jag ska lära mig rida så lilla pållan inte behöver bli frustrerad över att jag klantar till allting hela tiden:-). Inte lätt att uppnå, men helt nödvändigt, då hon redan är superkänslig och inte begriper vad matte försöker få henne att göra om jag inte gör rätt.

/ Lavinia
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Presentation:
Caroline heter jag är 23 år och bor i Skellefteå (gubben)/Nordmaling(mamma). Pluggar just nu sista terminen på KY utbildningen Transportledning och logistik. Har nu en häst som heter Pine Parisienne (Pinnen/gumman) som är 15 år och gammal ridskolehäst (läs körhäst), varmblod och en väldigt speciell gumma. Upptäckte den akademiska ridningen ganska tidigt via en bekant som ridit i många år. Har inte ridit för instruktör änsålänge och är ren nybörjare, själv. Kan behärska ganska bra "för hand" men har lång väg kvar.

Lägesrapport:
För exakt 5 månader sedan köpte jag min gumma från ridskolan, jag känner henne sedan tidigare då jag tävlat henne i skolkörning några år då jag gick gymnasiet som låg bredvid ridskolan (bodde där mer eller mindre). Så har drömt om att få äga henne sedan 02 och 5/9-08 blev hon äntligen min =) När hon kom var hon fet, svankig och omusklad till tusen, totalt fel tränad och fel behandlad. Hon var skärrad, lätt skrämd, stressad, sne musklad, och "elak" (surade hela tiden, grisig då täcken ska på och då man skulle in i boxen lr hämtas i hagen. Hon attakerade på slutet på ridskolan, fick stå i spilta och inte göra något på kvällstid utom att sura mot alla barn. Fick hon gå motion fick hon gå dagtid och hagtiden minskades, lr gå som ledhäst vid uteritter. Mat fick hon lite av så därför var hon fet.) och hon hade inte de bästa fötter man kan se.
Svanken
Synliga sne muskel
Tjock magen
Kolla halsen


När hon kom så fick min Et kolla henne, behandlingar ha skett, med lyckade resultat. Sedan har jag jobbat med att få henne i normalt hull, bygga ryggmuskler, få en lugn och harmonisk häst, samt en häst som är glad och vill jobba. Nu har hon börja bli sitt gamla jag igen =) Hon har sluta va sur, sluta gorma i hagen då hon ska hämtas, hon är i normalt hull, rygg/länd och hals muskler har byggt samt hon är lugn för de mesta. Dock får man komma ihåg att inte göra stora, häftiga rörelser. Hon har även blivit rak i kroppen.
Nu i helgen kommer min Et igen då jag kännt en rörelsestörning som han ska få kolla upp ( hon är inte halt), så hon ha fått vila från ridning i två veckor, utan bara jobbats för hand.

Vid ridning i skogen stressar hon lätt då hon tror vi ska gå som ledhäst(läs ridkolan) där hon fick välja gångart själv. Så vi har mest skritta. Ska börja trava nu framöver.
För hand jobbar vi på bra i form söker frammåt, neråt även i traven =) Hon är otroligt lätt lärd, och viljan att jobba finns, men får akta sig att inte gå för fort fram eller att hon ska snappa upp fel saker.
Vi bruka gå på promenader, leka med trix, lös longera ( fast det går inte bra då hon inte går ifrån mig) och tömkör.

December
December
Sneheten i Jan
Svanken i Jan
Lite mera hals muskler
Bonus


Mål 2009:
Vi ska börja med öppnor och slutor vid hand och uppsuttet. Hon måste slappna av och sträcka ut överlinjen och försöka att ta ner tempot. Så det är steg 1. Samt att kunna rida i skogen skritt och trav först och främst i ej stressat läge.

Målet är att få honom mjuk och avslappnad under ryttare i skritt och trav, och att bygga upp honom muskelmässigt. Att få honom att arbeta med bakdelen och bli rund och mjuk.

Ja detta tror jag är allt, fast några punkter saknas nog.
Vilket inlägg puh, va nästan jobbigt att skriva..
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

*kl*

Presentation

Jag heter då Alexandra och är 19 år, bor i Småland, Mariannelund och har just nu ett sabbatsår som snart är till ända.
Har två hästar, en liten nsv tjeja på 18 månader som jag köpte en månad innan jul. Meningen är hon ska bli AR och körutbildad. Sen har jag även ett fjorsto på 13 år på foder. Har haft henne i 4 snart 5 år. Vi har gjort det mesta men nu har vi snöat in på AR då det funkade både för mig och hästen.

Jag har alltid blivit imponerad av den ridningen som finns innom AR men har nog aldrig riktigt fattat att det var ju AR det var. I somras sa min bekant att hon tränade AR och då började jag kolla upp det mer och blev nöjd över det mesta jag såg. Sen till hösten följde jag med som fotfolk på hennes träning. Sen nästa träning tog jag med fjordstoet och på den vägen är det. Har alltså precis börjat så känner mig helt grön.

Lägesrapport

Just nu försöker jag få ordning på min kropp som inte riktigt vill lyda, sen så är det mycket skrittarbete med öppnor och slutor. Har även börjat lägga in ett travsteg då och då.

Nordisen lär jag vett och ettiket och har precis börjat tömköra.

Mål 2009

Fjordingen: Få en lugn avslappnad häst som lyssnar på sätet.
Nordsvensken: Inkörning samt visning.
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Jag håller till i norra stockholm med min 12åriga halvblodsvalack. Jag har haft honom i 7 år och började med klassisk dressyr för 6 år sedan.
Nu står vi rätt stilla i dressyren då jag nu letar efter en ny tränare.

Just nu undersöker vi om vi kan förbättra dressyren med hjälp av hoppning, så planen just nu är att vi hoppar 2 gånger i veckan och förhoppningsvis på så sätt öka ridbarheten. Spännande att ta upp hoppningen igen då jag inte ängnat mig åt det på mååånga år.
Målet är delvis att få till fungerande öppnor i trav(vilket vi nosat på 4-5 år men ännu inte sitter)
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Presentation:
Jag fyller 44 år i april 2009 har hållit på med hästar sedan 4 årsåldern och haft egen häst sedan jag var 13.
Jag har aldrig varit ute i tävlingssvängen utan haft hästarna för att det är roligt.

Men vi har gjort en massa kul ändå, hästarna har ridits och körts, det tricktränas och vi har ridit tournerspel. Dessutom har det ridits akademisk ett antal år. Pga av hälsoskäl ( bla giftstruma och näthinneavlossning på ena ögat) hade det dock gått långsamt fram och jag har inga hästar som piafferar och gör levader och sånt.

Jag har även under några år arrangerat kurser i akademisk ridning där vi tog ner en duktig tränare fr Stockholmstrakten till Skåne- men tyvärr var det hela tiden svårt att få folk tillräckligt till kurserna för att det skulle gå ihop så jag och Spirit här på buke som jag gjorde detta ihop med var tvugna att sluta med detta. Synd eftersom vi gjorde det helt ideellt och deltagarna bara betalade ett strikt självkostnadspris.



Lägesrapport:

Just nu finns det 3 nordsvenskar och en b-ponny här hemma. Det är Victor (Tor) som är min favorit och den hästen jag rider mest på. Han är hingst och är 22 år. Det är Vicke Viking också hingst, min sambos häst som tyvärr rids alldeles för lite, men som jag tricktränar. Vicke är 18 år i år. Sedan har vi då b-ponnyn Timon som är 7 år. Han rids när vi har tillgång till liten medryttare samt körs och tricktränas.

Sist men inte minst Donetta. B-prem nordsvenskt sto som vi fick hem på foder våren 2008 och som vi sedan köpte i höstas. Hon väntar nu i början av april ett föl e. Victor. Hon är tjock som en gris och jag hoppas allting ska gå bra med fölningen. Förhoppningsvis ska detta föl bli min nya ridhäst nu när Victor börjar uppnå en mogen ålder.

( Nordsvenskarna körs litet då och då men fn har vi ingen vagn som passar dom stora, bara en rockard till Timon, vi har en släde dock men det är ju inte så ofta som det är slädföre i Skåne, det senaste som kördes här var i början på veckan då Victor flyttade på en del stora stockar som låg lite ivägen där vi ska bygga liten rasthage till Donetta med avseende på att litet föl inte ska "trilla ut ur hagen".)

Under hösten 2008 och nu i vinter har jag inte hunnit arbeta hästarna så mycket då jag har börjat plugga på universitetet mm.


Mål 2009:

Jag har faktiskt inga större mål inför 2009. Jag hoppas att bli klar med mina studier och jag vill verkligen komma igång med min ridning igen. Men just nu känns allting ganska trögt. Det hade varit kul med några buketräffar i Skåne igen, så jag kunde samla lite inspiration!!!

/KT
 
Senast ändrad:
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Elisabeth heter jag och bor i Kristianstad med min man och ett antal Camarguehästar (vi har stuteri och förmedlar). Senaste åren har jag ridit framförallt vår avelshingst Marquis. Vi har jobbat typ AR med andra influenser också, börjat tränat Working Equitation och långa tyglar.
Lägesrapport: kommer att fortsätta rida Marquis några veckor till, bl a åker vi på träning nästa helg för MH, sedan ska han flytta ner till Camargue igen. Han ska säljas och det kommer att bli enormt tomt och svårt för den hästen ligger mig väldigt varmt om hjärtat. :(

Jag kommer att börja utbilda en 5 årig valack istället, Quintao, och provar träna för AR tränare i mars (vi börjar från marken). Quintao har en fantastisk och unik personlighet och det ska bli ett enormt nöje att få lära känna honom på riktigt och gå denna väg tillsammans.
Han är inriden men har vilat senaste året så det blir igångsättning med markarbete, långa tyglar och härlgia skogsturer tillsammans med goda vänner :)

Har också för planer att gå som fotfolk när det dyker upp kurser och kommer även att arrangera Working Equitation träning ett par gånger i vår :) Till hösten hoppas jag kunna vara såpass igång med Quintao att vi kan börja åka på fler kurser.
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Presentation:

Jag är en tjej på 23 år, har en connemaravalack som blir 11 år i år. Han har funnits hos mig i snart 8 år och jag har ridit in honom själv och utbildat tillsammans med olika tränare i olika dicipliner.
Vi har provat på mycket och tävlat i dressyr, hoppning och alla vanligaste grenarna inom western. Dock inte på någon högre än lokal nivå då intresset för högre inte finns.

Läget just nu:


Har precis kommit på att Klassisk dressyr är väldigt likt westernridningens tänk fast med skillnaden man eftersträvar en högre form på hästen. Denna typ av ridning borde passa mig och min häst mycket bra.

Mål 2009:


Börja rida klassiskt för tränare. Har redan börjat lite på ridskolan där en grupp är klassiskt inspirerade. Ska även prova ta nån lektion för en tjej som har PRE-stuteri och rider dessa med klassisk inspiration. Rider även de högre skolorna på sina hästar.

En bonusbild på oss :)

23018663.jpg
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

En presentation av mig...

Fia heter jag och bor i småland. Har två egna hästar, en nordsvensk och en varmblodskorsning, och ett russ på foder. Har inte hållit på med akademiskt så länge så både jag och nordsvensken har precis börjat jobba från marken nu, håller på med inkörning på henne så jag har väntat med det akademiska för att inte röra ihop det.
Varmblodskorsningen var ohanterad när jag köpte henne i somras men jag hoppas snart kunna börja träna så smått från marken med henne. Russet har jag mest tömkört och kört lite med och kämpar med att få honom lugn och harmonisk i hantering och körning. Har haft kapson på han ett par gånger men har prioriterat de andra bitarna så länge.

Hade gärna velat lära känna lite folk i min omgivning som också håller på med akademiskt, känner mig lite ensam här ute i skogen.

Jag och lill-skruttan häromdagen, andra gången vi tränar böjning men vi gör så gott vi kan :D

kame01.jpg
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Äntligen hade jag tid och möjlighet att ta upp ridningen igen! :)

Veronica heter jag och är bosatt i Portugal, nära Lissabon. Kan säga att jag är “nygammal” här då jag följt diskussionerna i det här forumet både för några år sedan och nu igen sedan någon månad tillbaka. Jag har pysslat aktivt med hästar sedan jag var 10 ungefär och fyller inom kort 29. Förutom några år på vanlig ridskola har jag mestadels varit medryttare åt olika privathästar. Bland annat en korsning mellan Lippizaner och Shire som var rätt rejält stor (kraftig och 176 cm hög) för en tjej på 1.63 som då vägde runt 45 kg... Men det gick bra ändå och aldrig förr eller senare har jag lyckats göra byten i vart och varannat galoppsprång. De såg säkert inte alls tjusiga ut, men det var fantastiskt att känna hur det faktiskt fungerade med mina tafatta försök. :angel: (Sånt som man på skoj vågar sig på när man är 12-13 år och ingen tittar på.)

Akademisk ridkonst/ klassisk ridning (vilken titel man nu vill sätta på de olika strömningar jag varit och är inne på) kom jag i kontakt med runt 2002 genom att ägaren till min medryttarhäst hade börjat träna enligt den akademiska trappan med honom. Han var en femårig Haflinger som absolut hade talang men det brottades ständigt med problemen att hitta en sadel som passade väl och att han hade skadat sig tidigare och ständigt hade något problem kvar i ena höften sedan dess. :( (Det slutade tyvärr med att han fick tas bort senare när jag hade flyttat vidare.) Här fick jag åtminstone lära mig tålamod i träningen och att på en häst som är ung och känslig är det jag som gör fel om saker och ting inte går som de ska. Lite skolor i trav hann vi med i alla fall både uppsuttet och på marken.

Efter detta hade jag flyttat och hittade en ny medryttarhäst i stockholmstrakten. En gammal (21 tror jag) korsning mellan New Forest och islandshäst. Inte den lättaste individ att komma överens med. Mycket mycket egen vilja och mycket fart på uteritterna, men han hade mycket att lära mig också. Denna häst hade ridits “vanligt” fram till några år tidigare då ägaren valde att skola om honom dels för att han skulle hålla längre på gamla dar och för att han lagt sig till med en del olater som att hugga tag i bettet etc. (Inte alls konstigt att förstå om man tvingar någon att gå i en onaturlig form.)

Jag har aldrig haft chansen att rida kurser för någon av de erkända tränarna inom de här genrerna utan bara tagit hjälp och råd av ägarna till mina medryttarhästar samt försökt att läsa på och förstå och känna efters så gott jag kunnat.

Nu har jag äntligen tagit tag i ridningen igen efter ett par års uppehåll. Jag flyttade till Portugal och hittade inget närbeläget stall till att börja med (och hade inte råd att ta lektioner). Flyttade ut på landet och upptäckte att det fanns en stor fin gård bara några minuter hemifrån. Gick dit och frågade om de behövde någon hjälp, vilket de faktiskt behövde. Så, nu får jag lektioner av en mycket kompetent ryttare i utbyte mot att jag longerar och rider hans hästar under vardagarna. Och vilka hästar sen... Super-Lusitanos! :bow: Hade aldrig suttit på en sådan förut i mitt liv heller och än mindre ridit hingstar. (På ridskolor får man ju jämt höra att hingstar är skvatt galna och livsfarliga, medan de här är mer väluppfostrade än de flesta som de skickar upp nybörjare på....) Så här gäller det att verkligen vara känslig för sin egen påverkan på hästen och jag får skäll varje gång jag ens tenderar till att vara något annat än gummibands-mjuk i handen. Att få chansen att rida så fina och vältränade hästar hade jag knappt drömt om. Måste säga att jag fallit totalt för denna ras. Klassisk dressyr är väl den inriktning som bäst beskriver hur ridningen utförs här och än en gång kan jag säga att det är lätt att förstå och känna att jag gör något fel om jag inte får det resultat jag tänkt mig. Likaså är det väldigt lätt att känna om något är rätt eftersom hästarna väldigt tydligt visar det. Jag håller mig väldigt väldigt ödmjuk till min egen (o)förmåga kan jag säga. ;)

Åh, och inte att förglömma. För någon vecka sedan fick jag reda på att gården jag är på förr ägdes av Mestre Nuno de Oliveira... Inte illa att hitta bilder som dessa: http://www.nunobook.com/images/samples/number8.jpg

http://www.nunobook.com/images/samples/number1.jpg
och inse att man själv struttar runt på samma plats.

De närmaste målen för min del är att försöka göra mig av med diverse olater som att stirra för mycket ner i backen och inte ha koll på hur pass mycket mina händer och fötter faktiskt rör sig när jag tycker att jag håller dem still.... Sen vore det trevligt med lite mer lugn och balans i galopperna. Kan bli lite flängigt nu. Att sitta still och inte påverka för mycket när min tränare jobbar med passage och piaff på några av hästarna med mig på är också ett klart mål (fantastisk känsla förresten för någon som aldrig suttit på i något dylikt tidigare) och kanske lyckas jag på någon av dem att få till det på egen hand snart...med betoning på kanske...
I övrigt hoppas jag på att kunna övertyga min lärare att ge mig ett betalt jobb på lite fler timmar för att kunna hjälpa till med lite mer av varje på gården och slippa mitt tråkiga kontorsjobb. Tanken är att det skall bli en hästturismanläggning, men det kommer nog ta sin tid innan det är färdigt i det typiskt portugisiska tempo som allt går... När det är klart lovar jag att göra reklam på rätt ställe och inte här.

Det här blev alldeles för långt och bilder ska jag försöka ordna inom en snar framtid....
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Presentation
Jag heter Theresa och är 18 år (19 i höst). Har tagit mig fram i livet som hopp/dressyrryttare på låg hobbynivå och mest koncentrerat mig på att få ordning på oslipade ponnyer och hästar, det började med att jag hyrde ridskolans mest bockande ponny i ett år för att ge henne en chans. Men har haft lite högre ambitionsnivå med hoppningen vad det gäller min nuvarande häst men det blev aldrig något av det då jag drog på mig knäskador och farbror doktorn tyckte att jag skulle sluta hoppa. Så nu tänkte jag skola om mig och hästen min till AR då jag är väldigt nyfiken på det.

Min häst är ett 6 årigt PRE sto importerad från Valencia 2006. Hon heter Duna de Agulles men kallas oftast för vilddjuret och det har sina anledningar. Hon är en härlig tjej full av glöd som ibland hettar över och nåde dig om du inte har henne på din sida men har du henne å andra sidan med dig så gör hon allt i sin makt för att göra dig nöjd och hon älskar att lära sig nya saker så det här blir nog väldigt kul för oss båda.

Lägesrapport
Har ännu inte påbörjat omskolningen men v.25-26 ska jag åka på kurs och träna AR varannan dag och horsemanship varannan dag. Hos en AR tränare som säkert är ganska välkänd här.

Tills dess ska jag läsa lite böcker och förbereda oss så gott jag kan, har dock stukat foten idag så blir mest läsa den närmsta veckan i alla fall.

Mål 2009
Ja mitt mål är att med mkt hjälp försöka omskola mig och hästen från hoppning till AR så det är ju lite att göra, framförallt att börja tänka i nya banor själv.
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Puttar upp denna tråden lite...

Tänkte det kan ju vara kul att göra en utvärdering? Det är två år sen nu, och jag tror det kan bli ganska kul.
Ska läsa mitt eget inlägg och återkommer...
:bump:
 
Sv: Presentations/lägesrapport/mål 2009

Såg att du startat en likadan tråd för 2011, så då kan vi väl svara i den?
Jag stänger den här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp