Köra hästtransport på vinterväglag?

Sv: Köra hästtransport på vinterväglag?

Körde igår, med dubbdäck på släpet, gick jättebra, som sagt, största delen motorväg, där de saltar regelbundet. Det var säkert halt på sina ställen, men körde väldigt lugnt och sakta (35 mil på 7 timmar) och höll avstånd (vilket defintivt inte är ett problem, alla andra kör ju som idioter, (blev ganska förbryllad när en hästtransport susade förbi mig. Hoppas verkligen inte där var en häst i) hade lång kö bakom mig vid flera tillfällen på de ''vanliga'' vägarna.
Samt att sakta av i mycket god tid.

Men jag hade ju hellre haft en fyrhjuls driven med dubb däck eller en b-lastbil. Och jag undviker som sagt körning vintertid.

Men det gick vägen utan problem.

Sv: Köra hästtransport på vinterväglag?

Det gick bra här också.Sambon körde eftersom det blev för tungt med hans bil för B kort. 30 mil,varav 8 på "mindre väg".Men nervöst är det..

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 404
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 321
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar