Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
har mått jätte dåligt men nu när jag ser dem gå upp i vikt efter flytten är jag sååååå glad...Tack för din omtanke!Härligt....
TACK! så mycketHärligt att höra att det löste sej så smidigt.Lycka till med pållarna i det nya stallet
Håller med! Man ska få det man betalar för!
Där jag bor kostar box ca 500-600 kr och då ingår bra hagar, paddock, varm sadelkammare och att man hjälps åt med utsläpp/insläpp/lunch.
Hö kostar ca 500 kr i månaden (9 kg per dag)
Så i mina trakter skulle det inte vara "för billigt" med 2500 kr helinackordering.
Skönt att höra att det lösate sig så snabbt! Får man fråga vad du betalar i det nya stallet och vad som ingår?
Jag flyttar till nytt stall idag Det är 10 boxar, varm sadelkammare, modernt stall, paddock, 1600m travslinga som vi även få rida på och skrittmaskin Hon som äger stallet har travhästar i travträning (sina egna) vi delar på utsläpp mm 500 kr/mån. Även bete utanför dörren
Så alla här bor INTE i Stockholm [/QUOT
Nu blev det ju inte helinakordering men det gör inget.Fick ju ändå åka ut varje dag i förra stallet för att kontrollera att de var mätta och inte stod med blöta täcken på.Spån ingår inte heller men det är roligare att köpa själv för då kan jag ösa in hur mycket jag vill!Det snåla de ochså på i förra stallet(hatade att höra broddarna gnissla i golvet)2500 i mina trakter är mycket på största ridskolan här tar de 2200 men då ingår inte hö(Men då ingår tillgång till ridhuset)
Det roligaste med det hela är att jag "bara" betalar (Nu kommer storstadsbona bli sura igen )1600kr i nya stallet
När jag var ut i går så var de så mätta att det var lunch hö kvar...
Bara för att retas lite så kan jag säga att jag betalar 1200;-/månad för att ha min häst i en stor box på en ridskola. Då ingår allt foder dom har hemma, strö, in/utsläpp, alla fodringar, värmd sadelkammare, tillgång till ridtält och spolspilta Dock blir det egentligen för lite utevistelse då dom är ute ungefär 6-7 timmar. Känner igen mig i det Anna Karlsson skrev med maten. Har haft min häst där i nästan 3 år och för några månader sen fick jag känslan av att hästarna inte fick frukost 3 dagar i veckan för att dom aldrig stod och åt i hagen när jag kom till stallet tidigt. Utom dom dagarna när hon som hade stalltjänsten visste att jag skulle lkomma tidigt på morgonen. Känns som jag blivit lurad i tre år liksom. Ska flytta honom om en vecka, men inte på grund av detta.
Så det är gratis med foder, arbetstid, material, slitage, el etc bara för att det är på landet? Interesting.
Visst är de lite jobbigt att ha den där känslan om att dom kanske snålar på maten?
Det har gått över en månad sedan jag flyttade dem och unghästen (Som är Arab/pre)Börjar bli jätte fin i kroppen på bara en månad!Hon har fyllt ut rejält...När de från andra stallet åker/rider förbi hejjar dom inte så det tycker jag är jätte jobbigt då det inte är jag som gjort fel...Det var dom som började spä ut höet med halm dom dagar dom visste att jag inte skulle komma..
Då kommer nog alla bli ganska chockade nu Vi betalar ca 600kr / månaden för Boxplats, hö , strö , extra kraftfoder , in/utsläpp , mockning . 3 ridhus + 1 paddock där man alltid har plats att rida ( Hoppas jag inte gör stockholms borna besvikna nu )
Då kommer nog alla bli ganska chockade nu Vi betalar ca 600kr / månaden för Boxplats, hö , strö , extra kraftfoder , in/utsläpp , mockning . 3 ridhus + 1 paddock där man alltid har plats att rida ( Hoppas jag inte gör stockholms borna besvikna nu )