Värt att försöka?

Sv: Värt att försöka?

ibland får man inte alltid det man tror man vill ha, utan det man behöver..

det kan visa sig att denna häst visst är rätt för dig i slutändan om du lägger ned energi på att lära känna hästen och förstå dig på varför han är som han är,
och av det jag läst hittils så verkar du ändå ha fäst dig vid hästen och vill ge honom en chans?
Gå på magkänslan, och umgås mycket med honom innan du bestämmer dig

Min travis var tvärt emot allt jag önskat mig med, men det visade sig att med en lugn hand, mycket omsorg, kärlek och tålamod så blev hon min absolut bästa vän, jag skulle inte byta ut henne för allt i världen, trots att våra åsikter går isär ibland.

Att han är nervös behöver inte alltid vara en del av personligheten, kan finnas yttre faktorer som tar fram detta, foder, miljö, träning, hantering osv.

Dock så bör du räkna med att OM du bestämmer dig för att ta hästen så kommer du ha otroligt mycket jobb framför dig med att vänja hästen vid sin nya livsstil som hobbyhäst, och frågan du då måste ställa dig är om det är något du faktiskt vill lägga ned tid på så att säga

Sv: Värt att försöka?

Jag är inte rädd för honom eftersom jag aldrig ridit på honom, men av vad jag har hört så är han väldigt speciell men jag har som sagt aldrig provat heller. Han är hur snäll som helst när man står på marken, men det är just när man är ute i skogen han ibland får för sig grejer och sticker.

Han har haft två gaffelbandsskador i vänster bak, och har opererats en gång.

Det är ju ett tag kvar tills de ska försöka sälja eller ge bort honom eftersom han får trava i två år till.

Så det är om två år du eventuellt skulle kunna ta över honom? I första inlägget tolkade jag det som en "du har en vecka på dig - annars DÖR hästen"-deal...

Ska du sköta den under tiden som den tävlar så har du ju tid att lära känna den. Så kan du ta beslut när travkarriären är över. Ingen panik med det. I övrigt ska man inte gå och köpa på sig problem, det finns en massa duktiga ryttare som säkerligen kan ge hästen ett utmärkt hem. Och skulle den vara skadad, eller ha några beteendeproblem som inte går att fixa så är Trapalanda betydligt bättre än att stå med en söndrig och stressad häst.

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 347
Senast: shia
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 618
Senast: Lavinia
·
K
Hästhantering Jag har ridit i 13 år och älskar hästar och ridning. Jag arbetar nu som ungdomsledare på en ridskola och håller i ridläger, har...
Svar
9
· Visningar
2 670
Senast: Hejkungen
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 543
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30