Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hej, det är så att min häst är en väldigt envis dam som vägrar att gå i form, det går inte ens för tränare. Nu vill jag bara berätta att...
Svar
7
· Visningar
2 268
Senast: Lager
·
M
Ridning Har en snabb fråga ang när man rider med repgrimma: Viket är rätt - att sätta fast tyglarna under till eller en vid varje sida? Hoppas...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: pinky
·
Ridning Är det någon som gjort det? Vad är era erfarenheter ifrån det? Hur fungerade det att börja rida lektioner och lektionshäst efter att...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: elgur86
·
Ridning Jag vill gärna höra vad ni har för tips om man vill ha en stark häst som är ganska hård i munnen att bli mjukare och mer uppmärksam på...
Svar
10
· Visningar
1 781
Senast: Elina8
·
A
Hästhantering Nu är det taktikbyte från min sida. Jag ska sluta skydda min ena häst från allt som i hans värld är farligt. Den taktiken han inte...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 110
Senast: Rea
·
Träning hur skulle ni kloka bukelister förklara hur man går till väga när man gör ett galoppombyte? (i steg-förklarings-typen; dvs 1. ta...
Svar
9
· Visningar
12 249
Senast: bigganl
·
Hästhantering Mina föräldrar har en bekant som köpte ett ardennersto för något år sedan. Jag har aldrig sett hästen, men så vitt jag har hört gick den...
Svar
15
· Visningar
2 083
Senast: r_freddy
·
Hästhantering Jag skulle behöva lite råd med min häst som blir rädd och stressad när man rider ut själv. Det är ett varmblod som jag haft sedan...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: Tussinussen
·
Ridning Jag lär mig aldrig nedsittning i trav! Jag har ridit i ett år nu och det känns som att jag bara blir sämre. Jag försöker slappna...
2
Svar
25
· Visningar
3 356
Senast: lisa412
·
Ridning Hej, Jag har läst flera trådar i detta ämne men inte kommit till ngn större klarhet... Så jag gör en till. Jag köpte en islandshäst...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: eszereth
·
S
Träning Ja som jag sa, behöver westernfolkets hjälp. Själv vet jag inte så mycket om western och vill gärna börja lite lätt. Mitt problem är...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Piraja
·
E
Hästhantering Jag hoppas någon här kan hjälpa mig. Jag har en häst (-07) som gärna kliver på transporten, Men han vägrar kliva av. Funderar på att...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: REIN
·
Ridning ...för att nå våra mål?? Hästen är inte i så jättebra kondition och styrka ännu pga konvalescens i somras. Han har varit igång riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: Piraja
·
Ridning Jag ska sätta igång min häst efter månader av vila och hade tänkt skritta nån vecka i varje fall,nu håller min häst på att hoppar...
Svar
10
· Visningar
2 822
Senast: Vita_N_6520
·
R
Hästhantering Jag vill gärna ha tips om hur jag ska bära mig åt med min häst som har blivit helt omöjlig att tränsa. Det är en halvblodsvalack, 7...
Svar
15
· Visningar
3 442
Senast: kaliber
·
Ridning Hur funkar sånt?? Jag har två ryttarföreningar i min närhet med verkligen två helt olika inriktningar och olika anledningar till varför...
Svar
6
· Visningar
1 359
Senast: Nominous
·
Hästhantering I dag kom djurambulansen och skulle ta bort mitt sto! :cry: Redan i telefonen hade jag meddelat att hon behövde lugnande då hon inte...
Svar
13
· Visningar
2 406
B
Hästhantering Hej alla bukefalare! Måste fråga vad ni som kan något tycker om denna hästhålllning; -20 grader kallt ute, inget täcke alls, varken...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: milly
·
Hästhantering Hmm, märklig titel. Anyway, jag har fått ganska stora problem med en sällskapsponny jag har på foder. Jag har haft honom hos mig sedan i...
Svar
15
· Visningar
1 484
S
Ridning Någon här som utbildat ett varmblod, som tävlar hoppning med den? :laugh: Jag har aldrig varit i kontakt med ett varmblod mer än...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 384
Senast: jay
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?