Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Nu när det är så mycket snö och halt är det lite svårt att rida... Min häst har inga skor så jag är lite orolig för att han halkar om vi...
Svar
8
· Visningar
1 571
Senast: caballus
·
Träning Hej. Undrar bara om någon annan varit med om detta konstiga beteende, att rulla sig medans de äter ur hinken? Det började med min...
Svar
7
· Visningar
1 407
Senast: Skogstokig
·
Ridning Jag förundras över att man oftas ser ryttare som "slickar" manken när dom hoppar, att man kastar sig över manken och inte är följsam...
Svar
12
· Visningar
1 576
Senast: Remix
·
Ridning Jag vill bara tipsa om att den Holländska riddaren Marijke de Jong har skrivit en bok(på engelska) om AR som man kan ladda ner gratis på...
Svar
5
· Visningar
1 297
Senast: Barret
·
Hästhantering Jag flyttade min häst till ett nytt stall förra fredagen. Han delar stall med en "knäpp" travmärr. I grannstallet finns en...
Svar
14
· Visningar
1 626
Senast: Yrja
·
P
Ridning Har en ponny som verkligen inte gillar att gå i ridhus under vintern när det ramlar ner snö. Hon är jättesnäll men tycker verkligen inte...
Svar
3
· Visningar
1 894
Senast: Ponnytant
·
V
Ridning Hej! Är nybörjare och snart ska jag och hästen i väg på en helgkurs för första gången. Är sjukt nervös mest för att jag ska göra bort...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: Ponnytant
·
E
Ridning Eftersom jag har startat en miljard trådar vet ni säkert vem jag är vid det här laget ;) men för er som inte vet; Jag är 19 år och...
2
Svar
28
· Visningar
6 579
Senast: Toulouse
·
Hästhantering Hej alla glada! :D Jag håller på med mitt och min kompis projektarbete (100p., sista året på gymnasiet) och har valt att ha om...
Svar
7
· Visningar
1 359
Senast: vanimelde
·
Träning Hur varierar man träningen bäst ute? Tänkte rida en lite längre runda (ca 2 mil) imorrn och behöver tips på hur jag ska lägga upp det...
Svar
1
· Visningar
1 201
Senast: Popcorn
·
P
Träning jag provade idag att rida i hagen med unghästen brevid i grimma o. grimskaft och det gick bra, ingen stress eller något. traskade runt...
Svar
17
· Visningar
2 229
Senast: Folshult
·
C
Hästhantering Jag har en arab som är rädd för spray, har någon haft samma problem så kanske jag kan få lite tips... så var snälla och ge mig lite..:D
Svar
15
· Visningar
1 622
Senast: Opus_Countach
·
S
Hästhantering Hej ! Jag har en häst som jag haft sedan augusti och vi har tagit det mycket lugnt , promenerat , ridit ut med sällskap i skogen...
Svar
6
· Visningar
2 362
Senast: Pilot
·
M
Ridning Hej alla hästägare i Göteborg!! Jag har precis tagit bort min gamla läromästare till islandshäst, som jag haft i 19 år... Jag är nu...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Arwyn
·
S
Ridning Har fått hem en foderhäst som inte blivit riden på 6 månader ( inte pga skada ) och undrar hur länge man ska enbart skritta? Hon är hur...
Svar
4
· Visningar
1 200
Hästhantering Jag är osäker om jag lyckats posta detta i rätt prefix nu men jag låter moderaterna i eventuellt felaktig slag flytta på den. Jag är...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Babe
·
F
Hästhantering Jag var ute och red en dag och plötsligt så såg både jag och hästen älgar. Hästen vart tokig så pass att de inte gick att rida, hästen...
Svar
4
· Visningar
2 248
Senast: Forssberg83
·
Hästhantering Hejsan Jag undrar vad ni börjar med när ni tränar fölet att bli ledd i grimma tex. Jag skulle gärna vilja försöka med "join up"...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 231
H
Ridning Hej allihopa, Jag undrar om någon här kombinerar klassisk dressyr med A.R Det är så att jag inte längre kan varken rida eller hålla på...
Svar
9
· Visningar
3 135
Senast: Yrja
·
Ridning Som rubriken säger. Kan man klara sig undan med max en, två gånger i veckan (varav ett tuffare dressyrpass och en skrittur i skogen)...
Svar
14
· Visningar
5 059
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka