Träna ca 6mån föl, hur gör ni?

Sv: Träna ca 6mån föl, hur gör ni?

Låter bra! Jag var ute och mysade lite med honom i morse och tänkte ge honom lite godis men han ville inte ha :crazy: Inte morot, inte äpple och inte knäckebröd... Så jag får fortsätta med detta :)

Sv: Träna ca 6mån föl, hur gör ni?

Nu vet jag inte vad du menar med ninjasnärt, men jag tolkar det som en snabb smäll i huvudet?
Tycker jag inte är så smart att göra, om du inte vill ha en huvudskygg häst...

Begreppet "vänligt men bestämt" är en bra sak att tänka på när man håller på med bebisar.
Använd dig av lugna men bestämda rörelser istället (Och sen gå vidare som att inget hänt.)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 105
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Mitt föl är nu 1 månad, jätte trevlig och helt orädd. Kan ta på henne överallt, grimma av och på är heller inga problem. Men när jag ska...
Svar
15
· Visningar
3 064
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 546
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?