FY FAN! Och ÅH så ledsen och arg jag blir av att se detta!!!

Sv: FY FAN! Och ÅH så ledsen och arg jag blir av att se detta!!!

Jag har tittat på flera o är på fullt allvar på väg att spy.

av den här hantering-" brake a horse". att tvångshålla, kasta på en sadel o sen upp med en ryttare kan få vilken tam häst som helst att få samma frilir.
vilket dessa hästar sägs vara, men man vill att publiken ska tro att cowboysen är modiga o tappra.
Hör hur de jublar!

Från detta utgår NH-hanteringen om än med en ngt längre förberedelse.

de verkar ha noll kunskap i hur känsliga hästars nackar/ halskotpelare är o skiter i om det är ngn som bryter benet eller på annat sätt måste avlivas.

Sen kommer en del av skiten hit:mad:. bind fast hästen med repgrimma men ha ett gummigrimskaft bara...Hästen ska lära sig.

http://www.youtube.com/watch?v=mhyofMr44TU&feature=channel

Jag klarade inte kolla alla, jag kollade den med en 'sammanställning' typ, men satt delvis och blundade och bara lyssnade, klarade inte att se dinglande avbrutna ben och grejer. (Den här, varning dock för det är ganska jobbigt att se: http://www.youtube.com/watch?v=RLP9vQPgNJA&feature=related )

Och den där jävla speakern. När de har det där vad de nu ska göra med 'vildhästarna', ser ut som allmänt kaos i mina ögon, så uttrycker speakern mitt i kaoset att det är 'almost as entertaining as the wild horse race'.

Vad är det för fel på folk egentligen, när man anser det där är underhållning?

Senast ändrad:

Jag har tittat på flera o är på fullt allvar på väg att spy.

av den här hantering-" brake a horse". att tvångshålla, kasta på en sadel o sen upp med en ryttare kan få vilken tam häst som helst att få samma frilir.
vilket dessa hästar sägs vara, men man vill att publiken ska tro att cowboysen är modiga o tappra.
Hör hur de jublar!

Från detta utgår NH-hanteringen om än med en ngt längre förberedelse.

Du har lite fel där såg jag nu. NH kom som en MOTREAKTION mot det klassiska 'breaking in'.

Att sammankoppla det som synts i den här tråden med NH är lika orättvist som att generalisera i termer som att dressyrryttare snör ihop munnar och kröker nackar med skarpa bett, och hoppryttare spöar, sporrar och barrerar sina hästar.

NH har verkligen ingenting med att bryta ner en häst att göra, även om det förekommer avarter inom alla 'inriktningar'. Sen kan man ta NH ett steg för lång, i meningen att man får en häst som inte rör en fot utan tillåtelse oavsett, och det därav blir negativt.

Men NH kom alltså ur en motreaktion mot det brutalare 'break in', och det är således fel att tycka att NH kommer ur det men tar bara längre tid.

Jag länkade till fel film.
http://www.youtube.com/watch?v=pI0ZHvxISwk&feature=channel

såg ni hästens som reste sig med ryttare o bröt nacken. De visste direkt o band ihop o fraktade bort den.

en vanlig dag på jobbet bara. Lite svinn får man räkna med.

tycker det är jävulskt synd att inte hästarna fick in varsin fullträff i nyllet på dom där vidriga människorna, det är väl ungefär det dom förtjänar. USCH

Det här är ju sjukt. Hade det varit i Sverige så hade han förhoppningsvis blivit anmäld och kanske inte blivit av med hästen men iallafall fått något sorts straff.
Det märks ju att andra länder ligger långt efter i djurfrågan än vad vi gör. Förjävligt. Går det inte att anmäla videon på något sätt??

tyvärr är inte sverige där vi borde vara heller.........

Jo, det håller jag absolut med om.
Vi ligger inte så långt fram som vi borde göra heller. Men usch, tänk då hur hästar i andra länder har det. =(
Det är förjävligt.
Allting handlar om att djur inte har något värde i dom här människornas ögon. Det är bara redskap.
Någon borde skjuta dom här människorna mellan ögonen. Kanske lite hårt men vem ger dom rätt att behandla andra varelser sådär?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 890
Senast: Raja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II