HJÄLP! Vad ska jag göra?!

Sv: HJÄLP! Vad ska jag göra?!

Dressage%20Spurs%20-%20Long%20Neck.JPG

Dessa är 40mm. Så dubbla detta och vi har 80mm. Håller med dig: har aldrig sett såna!

och detta är 160 löshoppning:
http://www.youtube.com/watch?v=mnAFzLsXuLE&feature=related

Senast ändrad:

Jag tog även loss "K's" häst när hon gick iväg för att grina o släppte ut den i hagen ( med sadel, martingal, träns o benreflexer på, det enda jag tog av var tyglar och stigläder) o det här var en häst som inte litade på "K". Hon fick jaga runt i slasket länge innan hon fick in henne o kunde ta av utrustningen.
Till alla andras stora nöje.
och meningen med det här var?
Inte nog med att hästen riskerade att skada sig själv och utrustningen om den exempelvis lagt sig ner, det var rent elakt av dig att göra så. Även om hon behandlade hästen illa så var det du gjorde inte ett dugg bättre.
Hoppas verkligen ingen annan tar efter det.

Haha, så skulle jag också gjort. Well, kanske är vi omogna, men ändå. :D

Och klarar man inte av att rida sin häst på tredelat ska man inte betsla upp till kandar? Våld ska bara användas i extrema nödsituationer. Inte om hästen rör på hoven? Herregud, jag blir galen på sånna människor!

:crazy: och riskera att skada hästen?
Hojta inte om djurmisshandel innan du rannsakat ditt eget beteende.

Kandar är ingen misshandel men det gäller ju att man vet vad man gör om man ska rida på det. Dessutom ingår det i högre klasser i dressyr.

Edit: Är det bara jag som funderar på trolltråd och om Hekla och TS rent av är samma person eller
att de känner varandra (rent av sitter vid samma dator)

Senast ändrad:

Det lät lite högt, detta är alltså över hästens mankhöjd som den hoppar. Är du säker på att det verkligen är 160 cm?

Varför skulle den inte kunna hoppa 160? Min ponny som jag sålde i sommras hoppade 150, en lite D-ponny utan större problem.
Ser inte problemet i att den inte skulle kunna hoppa högre än sig själv? :grin:

Förövrigt hoppar elitryttarna på sk höjdhoppningar och hindrena kan ligga runt 2 meter. Dom hästarna är bara runt 170 och hoppar BETYDLIGT högre än sig själva ;)

Jag har en kompis som har en underbart snäll häst.. Men hon behandlar den som om hon vore en hästmisshandlare!! Först byter hon bett från bara vanligt 3-delat tränsbett till KANDAR!:eek: Och hon rider med sporrar hela tiden! Hon slår sin häst om han hälsar på andra hästar och om hon tex kratsar hovarna och han rör sej så SPARKAR hon han i magen :cry:

VAD SKA JAG GÖRA ?!?!?!:confused:

Du kan igentligen inte göra så mkt, eftersom att det är din kompis det hänger på..
Ett bett blir inte starkare än vad ryttaren gör det till! Hästen kanske är föör snäll, så att det går åt andra hållet att dden blir lite småseg? eller? så då kanske hon tkr att hon behöver sporrar..
Det ända du kan göra är att prata med henne, säga hur du känner! och säga att hon kanske borde vara lite snällare mot sin häst på ett snällt sätt?

Det är den hand som håller i tygeln som avgör hur skarpt bettet är eller blir!

Tycker varken skarpare bett eller sporrar är misshandel om den som andvänder det behandlar det rätt.

Tycker du att det är fel föreslår jag att du tar upp det hela med din kompis

Jag tror jag vet vad du känner , har nämligen nyss varit med om samma sak ,fast ännu grövre saker det eskalerade i att våra dåvarande fodervärdar använde grimmskaft och piska i ansiktet, smällar med armbågen och hårt nyp över nosen för att korrigera och tillrättavisa våran c ponny,(sånt vi fått veta av andra) jävla snorungar vi har nu en häst som rycker med huvet som en tok när man kommer nära,:crazy: dom red också med sporrar och spö (som dom tydligen använt felaktigt i och med att ponnyn började protestera både vi hanteringen från marken och ridningen med just dom två tjejerna) Nej fy säger jag bara jag kommer aldrig mer att ha fodervärd åt mina hästar!!!!!:mad: Och jag hoppas att ingen annan säljer eller lånar ut sin häst till dom heller, dom ska inte ha djur alls!!!!

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 748
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 440
Senast: mackan
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 713
Senast: EmmaBovary
·
Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 235
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30