Min valack stegrar sig... Vad ska jag göra?

Sv: Min valack stegrar sig... Vad ska jag göra?

Jag har också ridit en väldigt bråkig häst som knappt lämnat gården, har lagt såna bockrace med mig, backat, försök till stegring men hade martingal som stoppade det. Har haft en säker 17årigt sto med en annan ryttare med mig varje gång jag ridit ut. Och hästen jag ridit har varit jättenervig, velat vända så fort hon kände att det inte passade henne mer. Tror jag har ridit ut med henne 4-5 gånger nu, sista gången var det den 17åriga stoet som var mer nervig än hästen jag red. Hon gick som en klocka, brydde sig inte om något som hon tyckte var läskigt innan. Så har man en häst som verkligen är förjävlig att rida ut på, tycker jag personligen att man ska ha med ett sällskap till hästen för att den ska förstå att man kan lämna gården utan att det är farligt eller att man ska bråka. :)

Liknande trådar

Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 698
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar