Tränger sig förbi vid grindöppning!

Sv: Tränger sig förbi vid grindöppning!

Spränger hon tråden om ni stänger av elen och håller i tråden så bara hästen som SKA ut får plats?
Vad har ni för sorts grind förresten?

Sv: Tränger sig förbi vid grindöppning!

kl

Hos oss så är rangen i flocken "som den brukar vara" när hästarna är lösa. Om man leder en häst har den hästen min rang (=högst) och ingen ger sig på den.

Vi har bara problem med föl, som alltid är nyfikna. De går iofs alltid att mota bort, och utgör inget jätteproblem om man har koll på läget.

Min fråga blir då; hur är din rang i hagen?
Eftersom ni inte har lösinsläpp så tycker jag att problemet verkar ligga i ditt ledarskap...

Har också en sån häst som "tar åt sig allt", men hon har blivit MYCKET tryggare i sig själv sen jag fick henne och hon börjar förstå vem det är som får lov att vara rädd av oss två... ;) (och är inte jag rädd behöver ju inte hon vara det... riktar man dessutom "aggressionen" så att man inte tittar på den rädda så är det ingen fara alls här längre).

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 415
Senast: Fibusen
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 698
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar