Sv: Stå lös i stallgången
Ingen tar nog illa upp
För min del grundar det nog i som någon annan skrev, att jag också haft hästar som fått riktig panik av att känna att dom sitter fast och inte lugnar sig förrän dom slitit sönder något och kommit loss.
Som tur är har grimmorna givit med sig i alla fallen men en dag kanske det är hästen som slits sönder.
Därför har jag min häst lös hellst även om det nu är riktigt längesen det hände sista gången...
Andra som hanterar min häst har honom dock uppbunden och så vill jag ha det.
Vill inte att andra ska ha min häst lös..
En fråga - varför vill man att hästen absolut ska stå lös på stallgången eller utanför stallet?
Är bara nyfiken! =) Jag har alltid min häst uppbunden... å har inget behov av att ha honom lös heller så jag undrar bara lite varför ni så gärna vill ha dem lösa? Inte meningen att ni ska ta illa upp; jag är nyfiken i en strut!
Ingen tar nog illa upp
För min del grundar det nog i som någon annan skrev, att jag också haft hästar som fått riktig panik av att känna att dom sitter fast och inte lugnar sig förrän dom slitit sönder något och kommit loss.
Som tur är har grimmorna givit med sig i alla fallen men en dag kanske det är hästen som slits sönder.
Därför har jag min häst lös hellst även om det nu är riktigt längesen det hände sista gången...
Andra som hanterar min häst har honom dock uppbunden och så vill jag ha det.
Vill inte att andra ska ha min häst lös..