Lära hästen trick?

Sv: Lära hästen trick?

Jag har lärt min häst en massa saker. Som t.ex puss puss. Att du håller händerna bakom ryggen lutar dig lite fram och säger puss puss så kommer mulen fram.
Sen hov när du säger hov så tar hästen upp hoven.
Kram, du ställer vid hästen bog och den kramar om dig med halsen.

Sen finns de ju massa små grejer typ krubba m.m.

Kl

ett kommando kan alltid ha ett motkommando, så varför inte sätta kommandon på alla hans hyss, och sedan sätta motkommandon på det! Då kan du kanalisera hans hyss lite också ;)

hur lärde du din islandshäst att stegra :laugh: jag är medryttare på en isläning som jag lär några trix men vet inte hur jag ska lära han att stegra men du kanske kan berätta hur du lärde din lille isläning att stegra:D

Hej! ;)
Kikade in på den här tråden och har hittat en massa bra tips, :bow: men jag undrar om det är någon som har några bra tips på hur man på bästa vis kan börja träna en liten ponny som man tyvärr inte kan belönas med mer än ett halvt äpple/dag pga fång.. :(
vill bara lära honom att följa, eller andra lätta saker, kanske pussas? någon som har tips? :laugh:

Hej! ;)
Kikade in på den här tråden och har hittat en massa bra tips, :bow: men jag undrar om det är någon som har några bra tips på hur man på bästa vis kan börja träna en liten ponny som man tyvärr inte kan belönas med mer än ett halvt äpple/dag pga fång.. :(
vill bara lära honom att följa, eller andra lätta saker, kanske pussas? någon som har tips? :laugh:

Klappar å beröm brukar funka på vissa,, om dom anser det värt mödan för att få bli kliad i pannan ;D
annars är väl tryck som "lättar" när dom gör rätt ett alternativ? :)

PS, ser att du också är gävlebo som jag ;)

Jag har lärt min lilla ponny massa små olika trix ^^ t.ex:

* backa
* halt från galopp (från marken)
* ''snurra runt''
* Lyfta hov

och lite andra trix som jag inte riktigt kan förklara ;) Eftersom jag har en väldigt smart ponny så testar vi oss bara fram och ser vad som händer! På två dagar (denna veckan) lärde han sig buga med ett knä i marken, det tyckte jag var duktigt gjort :D Han har lärt sig det mesta på bara några månader faktskt trotts att han är 17 år. Har ett litet klipp: http://www.youtube.com/watch?v=IeDr1-OYSXs

Har även massa bilder men har ingen aning om hur man lägger upp dom??

Jag har alltid lärt mina hästar
Vacker hov ,
Pussas med tungan och även ta sockerbit ur min mun..
men vacker hov är nog det dom uppskattar mest :love:

Jag har lärt min häst att "vinka".

Det började med att han sen innan hade ett beteénde när han inte tycker han får mat tillräckligt fort, då ställer han sig och vevar med ena framhoven och "tigger"
Jag klickertränade lite då, men det går säkert att utan klicker. Jag gav hans tiggande ett komando och nu kan han vinka med båda fram hovarna, gulligt tkr jag :)

Jag och min syster tricktränade vårt älskade arabsto R.I.P rätt ofta, det tyckte hon var kul..kan visa några av de miljoner bilder vi har på henne :)

huvudet på sned

början till spansk skritt

Yoga

bergsget

Åh, kul.

Hade velat ha lite mer tips på "miljöträning" eller lättare tricks (Aliah, yoga grejen du körde med där var jättekul, men tror inte det funkar på min tyvärr :) ) till en häst som i princip går fram överallt, kläs in i pressening, går i däck, gör över presseningar, genom båtvarv, tja allt sånt. Tips på nått man kan öva på mer? :)

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 583
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel