Utevistelse

Sv: Utevistelse

Personligen kan jag också tillägga att jag anser att minimikravet för uppsikt på en lösdriftshäst är 1 gång/dygn och det tycker jag tillämpas alltför ofta, om det ens uppfylls, och är aldeles för lite. I värsta fall innebär det att hästen stått skadad eller sjuk i 23 timmar innan den upptäcks.

Men som sagt, även jag är övertygad om att just Rolles lösdrift är en exemplarisk sådan. LIkaså finns det mycket sund hästhållning även om hästarna inte går ute dygnet runt. ÄVEN om - Rolle - så mycket utevistelse som möjligt alltid är att rekommendera.

jag tycker det blir snett att inte vilja ha med dåliga sidor av både inne och utevistelse i diskussionen, utan bara framhäva fördelarna när allt funkar som det skall. Därför att tyvärr är sanningen långt därifrån från att allt sköts som det skall.

Sv: Utevistelse

Nja, min 14 timmars princip grundar sig väl mest i att jag anser att STÖRRE delen av dygnet ska spenderas ute. Alltså över tolv timmar. Jag tycker själv att 12 timmar inne i en box är väldigt länge.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 253
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 687
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
539
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama