Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hejsan alla glada bukare :D Har en ganska kort och enkel fråga: Är det dumt av någon anledning att köra hästen till en träning i...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
12 882
Senast: axel
·
D
Hästhantering Jag behöver hjälp!! har ett 15-årigt korsningssto (arabxquarter)som jag har haft i ca ett år! Hon är underbar att rida! Trygg, lydig...
Svar
13
· Visningar
1 667
M
Ridning Jag har ett stort problem. Jag har en 12 årig haflingervalack som jag älskar över allt annat men inte klarar av. Han kastar av mig...
2
Svar
31
· Visningar
5 911
Senast: arna
·
T
Hästhantering Jag tycker synd om min medryttar ponny. Han har 2 ägare som båda rider honom. Sen är jag medryttare på honom och rider honom iallafall 1...
2
Svar
32
· Visningar
4 126
E
Ridning Hejsan! :3 Jag har tillgång till både ridhus & padock. Men det är mycket roligare - både för mig och för hästen att rida ute. Men...
Svar
1
· Visningar
4 261
F
Ridning min häst blir jämt arg och drar öronen bakåt i galoppen. har någon nåt tips på vad man kan göra för att hon ska tycka det är roligt?
2
Svar
25
· Visningar
5 090
Senast: Vita_N_6520
·
B
Ridning Som rubriken. Jag får böja hästen men inte rida på volter, vilket jag tolkar som att jag får träna på öppna och sluta, halter...
Svar
5
· Visningar
2 873
Senast: noble art
·
  • Låst
Hästhantering Hej jag behöver erfarenheter av alla som anlitat hästtransportörer. Har köpt en ardenner i småland och ska anlita en firma som kör hem...
Svar
19
· Visningar
4 147
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej. Någon här som har erfarenhet av sned häst och som skulle vilja dela med sig av tips och råd. Jag har haft min häst (nordsvensk...
Svar
8
· Visningar
1 714
Senast: Ganesco
·
Träning Jag funderar lite på hur man ska få hästen att förstå mina hjälper för galoppfattningen .. Hästen är 5 år och mestadels hoppad när jag...
Svar
2
· Visningar
1 096
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Jag ska börja rida igång en häst som är helt avställd. Har gått i stora hagar iofs men inte riden eller arbetad på annat sätt på ett år...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
24 107
Senast: straaawberry
·
D
Ridning Hej! Är det taskigt mot hästen att rida med martingal? :confused:
2
Svar
24
· Visningar
5 026
Senast: Snowball
·
H
Träning flemar valacker? Och kan 4 hästar gå tillsammans om det är tre travare,varav två är valack och en är sto plus en nordis som också är sto
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: Korven
·
Hästhantering Vad har ni "NH folk" för teorier om man ska ha en rundcorall eller en rektangulär paddock? Kommer göra något av dess men har inte...
Svar
12
· Visningar
3 783
Ridning Jag börjar bli lite rädd för det här freestyl och vad folk igentligen gör med sina hästar. Alla som kan något om hästar vet att de inte...
2
Svar
27
· Visningar
3 791
Senast: Scandi
·
Hästhantering Idag var jag och en kompis ute och lallade runt ute på en äng med mitt sto, då jag skulle fotografera och kompisen höll hästen. Stoet...
2
Svar
23
· Visningar
3 604
Senast: Riley
·
R
Hästhantering Hej! Min ponny har fått för sig att springa ut i skogen om han tycker att det är tråkigt på en ridtur...! Det är så både när men rider...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Roucle
·
D
Ridning Hej min halvblods kille blir jätte pigg när man rider ut.. I skritten och traven går det jätte bra, men sen när jag väl ska fatta...
Svar
7
· Visningar
1 184
Ridning Hej, jag har en liten C-ponny welsh som inte är särkilt öm i munnen, hon är 4 år. Men just nu rider jag med tvådelat bett, rätt så...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: Bylund
·
O
Ridning Bästa ridläraren sägs ju vara en välutbildad häst. Min dröm är att få rida en riktigt välutbildad häst samtidigt som det står en...
Svar
10
· Visningar
2 031
Senast: Oops
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama