Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hejsan! Jag skulle vilja ha synpunkter och förslag på hur jag ska göra för att kunna ha min ranghöga valack på lösdrift? Vill inte att...
Svar
11
· Visningar
3 284
Ridning Jag har ett varmblod som gått på travet i flera år och som bara blivit riden i skogen i drygt ett år. Rider lite för en NH-tränare som...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Cilla
·
Hästhantering Hej har en liten fråga jag brukar grubbla över nu den senaste tiden. Jag har efter sommaren flyttat till ett jättebra stall med...
Svar
7
· Visningar
3 806
Senast: Twihard
·
Träning Hej! Jag har för 1,5 månader sedan blivit medryttare på ett 19 år gammalt halvblod. De nuvarande ägarna har haft honom i 7 år och...
Svar
13
· Visningar
4 110
Senast: gicageli
·
B
Hästhantering Hej jag har ett russ som är 2 år och jag undrar om ni har några bra ledarskapsövningar att dela med er. Tack på förhand
Svar
5
· Visningar
924
Ridning Jag rider ibland när jag känner för det , men jag får ont i min höger fot när jag trycker ner hälarna i stigbyglarna men för ett par...
Svar
5
· Visningar
1 044
F
Hästhantering Hej! Jag vet en som förstör sina två hästar, hon har en unghäst som knappt är inriden och är så omusklad att den får anstränga sej att...
2
Svar
25
· Visningar
4 484
Senast: _Amazing_
·
Träning köpte boken dressyrskola och läste raderna ''att röra på bettet'' någon som läst den? vad exakt menar han med det?blir inte det som...
Svar
3
· Visningar
1 277
Senast: Sickan
·
Hästhantering hej!:) skulle vilja ha tips hur man kan träna bort en dålig ovana snabbt och effektivt. ovanan är att hästen inte kan stå still...
Svar
17
· Visningar
2 107
Senast: Gorm
·
P
Ridning Satt och funderade på detta med avramlingar ;) så jag tyckte det kunde vara intressant och få veta hur ni andra upplever att ramla av...
Svar
12
· Visningar
1 608
Senast: Ingela_S
·
S
Träning Har precis börjat arbeta efter Hempflings bok Dansa med hästar. Och provade idag att göra ett stopp på volt både från skritt och trav i...
2
Svar
37
· Visningar
8 129
Senast: novis
·
L
Hästhantering Hej alla Bukare är det någon som kan tipsa om några bra benskydd som är godkända för Unghäst?:bump:
Svar
1
· Visningar
1 063
W
Ridning Hej! :D Jag har en halvblodsherre som har svårt att få med sig bak-kärran i ridningen och i galoppen har han en tendens att bli kantig...
Svar
6
· Visningar
1 301
Senast: waah
·
T
Träning Har ett 5 årigt halvblod som jag köpte för 3v sedan som jag inte kan sitta ner på i traven. Skumpar och skumpar runt i sadlen , jag...
Svar
10
· Visningar
1 351
Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 212
W
Hästhantering Jag har en liten fråga till folket som står i lösdrift. Jag står nämligen och väger lite fram och tillbaka om jag ska flytta häst till...
2
Svar
35
· Visningar
4 597
Senast: Snowball
·
M
Hästhantering Okej alltså nu är det så att det finns en jättemysig skogsslinga. Jag älskar att galoppera på rakstreckorna så jag bara undrar om det...
Svar
6
· Visningar
1 406
Senast: worthless
·
Träning Hej , jag är lite rostig inom hästvärlden. Tänkte fråga 3 frågor. !1. Vad ingår i "skolorna" om det t.ex står att en häst kan alla...
Svar
2
· Visningar
1 056
M
  • Låst
Hästhantering Eftersom den andra tråden blev stängd så startar jag en ny!:bump: Lägg in Frächa filmer och bilder när ni tränar NHn och leker! :D
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
99 317
Senast: IngelaH
·
D
Ridning Hej! Min häst stod i 3 veckor för han hade haft spänningar i ryggen så nu håller jag på att sätta igång honom, har hållit på med det...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: Diler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama