Sv: Häst som hoppar över bommen i transporten
Då var jag inte hel fel ute då Det finns transporter med självutlösande bommar! Håller med om att en kamera är superbra att ha! Det har jag också nu, skaffade både ny transport och kamera efter det att min treåring hade hoppat över, och gjort sig illa...
Fast som vanligt är det väl så att övning ger färdighet, ju oftare man åker desto tryggare blir hästarna.
Hoppare
[/B]I min Fautras som har självutlösnade bommar. Dvs att dom löser ut med tryck ovan i från. Dom tål vist när hästen lutar sig i mot och ev stödjer sig i mot. Där imot skall man inte bida hästen i dessa bommarna. Utan det finns bindringar i transporten av sedda för uppbindning. Det går att åter använda bommen efter den har löst ut. Med dessa bommar blir inte hästen hängade över bommen. Hästen åker antaligen upp bunden. Då kommerden inte så långt fram. Om bommen löser ut.
En kamera är att rekomnedera i transporten. Så ser man vad hästen/arna hittar på i transporten. Det är väligt bra har jag insett när jag änligen har skaffat en transport kamera. Om man hyr kanske man kan fråga om utyraren att instalera en kamera.
Mvh
pudlan
Då var jag inte hel fel ute då Det finns transporter med självutlösande bommar! Håller med om att en kamera är superbra att ha! Det har jag också nu, skaffade både ny transport och kamera efter det att min treåring hade hoppat över, och gjort sig illa...
Fast som vanligt är det väl så att övning ger färdighet, ju oftare man åker desto tryggare blir hästarna.