Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Vår lilla B-ponny, som vi bara haft i en månad har en ful ovana. I höger varv är det inte några problem varken vid ridning, longering...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Stargirl
·
  • Låst
Ridning I den här tråden lägger vi in filmer på klassiskt/akademiskt. Försök begränsa kommentarerna, och låt tråden vara just en filmtråd.
Svar
12
· Visningar
5 302
Senast: Migo
·
  • Låst
Träning Dax för ytterligare en ny! För mig och Wille går det rätt segt just nu, vi skulle behöva komma igång och rida för tränare, men...
50 51 52
Svar
1 036
· Visningar
79 984
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Ny tråd.:) Träningen går framåt, jag har galopperat själv! :banana::banana:
49 50 51
Svar
1 017
· Visningar
86 447
·
Ridning Misstänker att mitt ena sto har ngt knas i ryggen. Ridningen stämmer inte riktigt= extra tjurig och ibland ovillig till att gå...
Svar
4
· Visningar
924
Ridning Får man lov att göra det? För plötsligt finns det de på ALLA ridrundor här omkring. Finns kanske två stycken som inte har det...
Svar
7
· Visningar
1 827
Senast: Rosett
·
Q
Ridning Hur vet man om hästen är lång och låg på rätt sätt och inte "bara" är framtung? :confused: Jag blir så osäker på min häst. Hon länger...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
41 769
Senast: flashlight
·
Ridning Rider en nordsvensk, en just nu ganska omusklad sådan, som blir väldigt snubblig och snäv (känns som vi ska tippa inåt) i galoppen...
Svar
2
· Visningar
1 482
Senast: Totola
·
Ridning Jag håller på och försöker vidareutbilda en ridtravare. Han är jätte fin i ridningen och samarbetsvillig. Men efter ett tag så tröttnar...
Svar
18
· Visningar
1 792
Senast: Anyo
·
Y
Hästhantering Hej, jag har en underbar häst som är alldeles för stor för mig, som är fruktansvärt kort. men allt har funkat så bra att nu när allt...
Svar
9
· Visningar
1 728
Senast: Torill
·
Träning Hitta ingen tråd om detta. E nyfiken vad ni gör med med era 06:or? Hur långt har ni kommit med utbildningen? Kan ge varandra lite...
Svar
1
· Visningar
754
B
Träning Vad är sadeltvång ? F´låt en enkel fråga!
2
Svar
38
· Visningar
5 069
Senast: ffengvall
·
V
Hästhantering Hade tänkt försöka mig på sidepass away med min häst. Någon som har lust att förklara lite kortfattat hur jag kan börja? Tacksam för svar :)
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Vicksan
·
Träning Ja, har ni några enkla tips? Håller ju på att grundutbilda min donna (reds in väldigt sent) och det går sakta men säkert framåt...
Svar
7
· Visningar
1 431
Senast: Thera
·
A
Ridning Har sett att det finns en hemsida för ridtravisar och kollat lite och sett att de håller lite klubbtävlingar ungefär och...
Svar
2
· Visningar
958
  • Låst
Hästhantering Natural horsmanship har blivit poppis, men det finns vissa som är bra och vissa som inte är bra. Nu har Parelli skämt ut sig i England...
64 65 66
Svar
1 309
· Visningar
110 955
·
Träning Jag har precis köpt en liten B-ponny till min dotter. Ponnyn är hur snäll som helst, men blir lite stark och pigg när hon rider. Har ni...
Svar
3
· Visningar
1 451
Senast: Stargirl
·
Hästhantering Hej! Jag är en medelduktig ryttare. Jag har en medryttarhäst och tar lektioner på ridskola. Jag har massor att lära både när det...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 662
Senast: scizofren
·
M
Hästhantering Hej, Jag kommer få hit två hästar och de kommer gå på lösdrift. Det är bara de två och de känner varann och har gått ihop i flera år...
Svar
5
· Visningar
983
Ridning Hejsan. Jag har ett rätt kasst självförtroende och undrar om några här på forumet har några bra tips på hur jag kan bygga upp mitt...
Svar
6
· Visningar
1 181
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama