"lilla snurren"

Sv: "lilla snurren"

Ok, lilla snurren är inte en AR-specifik övning - so far so good :idea:

Både hästen och ryttaren står med fötterna på marken. (?)

Tanken är att hästen ska börja kliva över/utåt med inner bak under rörelse. (?)

Nu har jag fattat va??
Ursäkta, men det vart rena "lilla snurren" i min hjärna efter alla olika svar i tråden :angel:

Tack alla för alla svar, det är sånt som gör att vi börjar förstå varandra :bow:

Lilla snurren som du beskriver är ungefär det jag också har lärt mig, och som använts mycket på träningar främst för diverse islandstränare.

Ja, efter att ha läst här så visste jag inte, kan jag säga, VAD som kallades så, och inser att man kan mena mycket olika saker....Men teckningen verkar väl logiskt att det är då medan allt det uppsuttna måste kallas något annat (det jag såg film på från westernridning som kallades så var också uppsuttet f ö)

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 657
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka