Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering jag har haft honom i tre år. han har alltid varit lite dominant eller ibland verkar han bara väldigt osäker. det har aldrig gått...
2
Svar
33
· Visningar
3 391
Senast: IdaaaSun
·
C
Hästhantering som engagerade flera. Det var en tråd om hur man skulle göra med hästen efter en flytt och det kom fram att det varken fanns stall eller...
Svar
1
· Visningar
1 020
Senast: Popcorn
·
Hästhantering Har fått en ny medryttarhäst och vill börja med att lära känna den från marken. Började igår med att få den att gå fram och flytta fram...
Svar
10
· Visningar
2 185
Träning Hej! Har lite småfrågor ang tillridning av före detta galoppörer. Det är så att jag har hittat en häst jag är intresserad av att köpa...
Svar
8
· Visningar
1 561
Senast: Larka
·
S
Hästhantering För ett år sedan köpte jag ett shettissto. Hon var urgullig att longera de två första veckorna. Sen började hon krångla. Då hon inte...
Svar
15
· Visningar
1 697
Senast: vekku
·
P
Träning Har nyligen fått min första egna häst, en urgullig D-ponny på tio år. Hon är trafiksäker, välutbildad och vi har jättehärligt ihop. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: maxifuffi
·
H
Ridning Individuella Gymkhana SM sänds live över webben med start Ca.10.00...
Svar
1
· Visningar
979
Senast: Hubbabubbasubba
·
Ridning Intressant att veta hur långt man kommit i sin AR träning och jag vet att man inte får namnge tränaren man rider för, men en liten hint...
Svar
7
· Visningar
1 819
Senast: Koppar
·
Q
Hästhantering Har upptäckt att det är många (?) här som håller på med trickträning! :laugh: Jag tycker att detta verkar mycket spännande, särskilt...
Svar
6
· Visningar
1 571
Träning Ja vill skaffa mig en egen tråd som jag kan lägga till på favoriter på datorn och bläddra igenom varje gång jag vill hitta nya...
Svar
7
· Visningar
1 329
Senast: _Isa_
·
Ridning Lite osäker på vart jag skulle posta tråden iom att den gäller både tävling och träning i alla dicipliner med fokus på ryttaren. Men det...
2
Svar
31
· Visningar
4 528
Ridning Nån som deltog (red, fotfolk) på Anja-kursen i helgen? Personligen var jag lite besviken på några av ekipagen men tyckte Anja själv var...
Svar
15
· Visningar
3 145
Senast: Sleepy
·
Hästhantering En bekant har nyss köpt en häst och den har visat sig var superkittlig. Den är inte dum på något sätt, men tycker att allt som rör den...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Luna10
·
F
Hästhantering Vi har haft vår pålle i ca 1/2 år. Vad vi vet har det inte varit problem med att sko honom tidigare. Han skoddes då av vuvarande...
2
Svar
32
· Visningar
3 046
Senast: Miaa
·
W
Ridning Kollade runt bland lite trådar, om träningssheman bla. det kunde tex. stå, måndag: Ett enkelt ridpass i padock eller ridhus. Men det...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
14 340
Senast: Bankerspretta
·
Ridning Hej vad har ni för bett på era hästar? Min häst är absolut inte hård i munnen, däremot kan hon bita sig fast när hon blir sur och...
Svar
12
· Visningar
2 063
Senast: niardasp
·
P
Hästhantering jag har mina kallblod i ett stall där de inte har haft vare sig ligghall el. vindskydd, men jag och den andra tjejen som har sin häst...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Blomskan
·
F
Hästhantering Hej! Funderar på att börja klickerträna min smarta häst (islandsvalack på 11 år). Dels är jag lite facinerad av själva metoden och...
2
Svar
25
· Visningar
3 022
Senast: kulltorp
·
V
Hästhantering Ber om ursäkt om tråden hamnat fel, men hittade inget passande ställe. Är max lastvikt på en transport maxvikt på hästen som ska...
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: Tajger
·
W
Hästhantering Hittade en film om hästagility när jag klickade runt på youtube. Hur härligt ser inte det ut? Vist verkar hästen tycka att det är roligt...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 988
Senast: Marlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar