Hur tränar man upp ryggen?

Sv: Hur tränar man upp ryggen?

Hästen behöver inte gå i rätt form bara för att man har inspänningstyglar. Det är större chans att den spänner sig i rygg och nacke eftersom att remmarna tvingar den att kröka på nacken. Det bästa för att träna upp ryggen är att klättra, jobba i låg form och SKRITTA i uppförsbackar i låg form. Det funkar även att skritta och trava över bommar för att få med bakkärran. Lycka till!

Plus att det tar jätte lång tid att bygga upp muskler, ha tålamod och låt dem komma med tiden. :)

Plus att det tar jätte lång tid att bygga upp muskler, ha tålamod och låt dem komma med tiden. :)

precis vad jag tänkte säga. Hästar har dessutom enormt stora muskler (djupa, kan man kalla dem) och precis som att det tar mycket längre tid för dem att värma upp sina stora muskler än för oss människor, tar det längre tid att bygga muskler.

Tömkör i låg form (som många redan sagt), rid mycket över stock och sten så hästen inte kan "tappa" bakbenen och se till att hästen inte är överviktig (och med det menar jag inte att hästen ska vara mager, utan bara att den inte ska ha allt för många överflödskilon).

Lycka till:laugh:

Vi får väl hoppas att hästen nu, tre och halvt år efter att tråden var aktiv :D, fått lite ryggmuskler!

Ålder är inte ett preblem på en 13 åring!!! Jag körde in min 18-åring nu i sommar!:D

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Tora
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama