Sv: När hästen backar och inte vill gå framåt - bästa lösningen? NH-vis tack, inget v
Jag antyder att deta inlägget är det dummaste du skrivit någon gång som jag läst. Det har ju inte något med dig att göra ellet?
Eh... Vadå?
Att PP skulle vara en "true horseman" vilket han bevisat otaliga gånger att han inte är. Eller tycker du att slå en häst i ansiktet med en pinne är horsemanship?
Så är vi igång igen då med överdrifter och rena lögner. Märkligt att ni NH-hatare känner er tvungna att använda det.
Hur många gånger har du sett honom slå hästar i ansiktet med en pinne? Antal unika gånger alltså, för säkerhets skull.
Ställ gärna i relation det antal han löser situationerna på riktigt NH-vis??
Du, såsom varande perfekt människa, har naturligtvis aldrig gjort fel. Därmed har du naturligtvis inte heller föståelse för att andra kan göra det. Där är en skillnad oss emellan, eftersom jag vet att ingen är perfekt (utom du alltså) och att man måste kunna överse med enstaka övertramp.
Bra att du vet det, kan du då bevisa att det finns den typen av NH tränare i Sverige. Jag har sett 2 som verkar veta vad "riktig" modarniserad NH är.
Varför ska jag bevisa något? Vill du hitta bra NH-instruktörer (om du förstår skillnaden?) är det bara att sätta igång och leta. Några omnämns t ex i andra trådar. Jag vet inte vad du menar med "moderniserad NH". Förklara gärna för oss oinvigda.
Med tanke på att det inte finns så många andra och otaliga trådar återger PP 7 games så är han den ledande figuren inom NH i Sverige. (därmed inte sagt att det inte finns andra men PP är den största och mest kända)
Bland dig och andra oinsatta kanske. Vilket i alla fall inte innebär något likhetstecken.
Inte bara ett par det har framkommit klipp från många år tillbaka med, även LP (hans fru) har visat sig vara rätt bra på att slå in NH i hästarna.
Visa gärna dom många länkarna. Ta samtidigt gärna med dom länkar där han hanterar hästarna enligt NH. För jämförelsens skull.
Varför dra upp LP i kritiken mot PP? Ansvarar du personligen själv för allt dina släktingar gör?
Och så undrar jag hur man "slår in NH" i hästar"? Har du ens en susning om vad Natural Horsemanship är och står för?
Se där, nu har jag ändå frångått min åsikt att inte diskutera PP och PNH i denna tråd. Sista gången är detta, och om du vill fortsätta diskutera NH och/eller PP med mig så får det bli via PM eller annan tråd.
Härmed lämnar jag plats för det tråden skulle handla om.
Jag ska respektera TS, varför inte du också?
...
LIA