Förstör sina hästar

Sv: Förstör sina hästar

Jag fattar inte riktigt varför hennes far ska lägga sig i? Hon är ju vuxen och det är hennes ansvar att sköta om sina djur. Annars får man väl anmäla och gå vidare med fallet. Om det är så att hennes pappa betalar för sin dotter då borde det ju inte bli så svårt att även säjla dem. Han får väl ge ett ultimatum. sköter du inte dina djur, så ska du heller inte ha några. Herregud, hon är ju 20 år. Vuxna människa...

Ok, såg inte i ts inlägget att hon var 20, missade det..!!¨
Självklart ska hon sköta sina hästar och är självklart vuxen nog att kunna ta ansvar för sina hästar..!!
Blir bara så trött på människor som inte "pallar" ta hand om sina djur, varför skaffar man en häst om man inte har 100% intresse ??
Nej, jag hade utan tvekan anmält detta, ta bilder på skador m.m. ,ta in så mycket fakta som möjligt..!!
Djur ska inte behöva lida mer än nödvändigt..!!

Fast om såret sköts som veterinär har sagt är det väl inget problem? Att kunna ha ett sår öppet vid läkning i en "ren" hage med mycket snö är guld värt!

Det enda jag reagerar på är att unghästen ska vara så oerhört omusklad. Det kan innebära att den inte får mat nog eller inte får möjlighet att röra sig - vilket kan vara olagligt.

Annars låter det mest som en bortskämd unge, trots åldern.

Fast om såret sköts som veterinär har sagt är det väl inget problem? Att kunna ha ett sår öppet vid läkning i en "ren" hage med mycket snö är guld värt!

Det enda jag reagerar på är att unghästen ska vara så oerhört omusklad. Det kan innebära att den inte får mat nog eller inte får möjlighet att röra sig - vilket kan vara olagligt.

Annars låter det mest som en bortskämd unge, trots åldern.

Beror ju på hur såret ser ut och om hon gör något åt det, som hon inte verkade göra, utan hennes kompis, och det ser jag som ett problem.

Hur som är det väl inget ställe i landet som har snö i hagarna nu, varför jag gissar att såret sedan länge har läkt. Alltså kan TS inte anmäla för just det.

Det är idiotiskt att göra så! Jag blir arg bara av att föreställa mig det:mad:
Hon borde inte få ha hästar! Det är nästan, om inte djurplågeri! Stackars hästar.
Och bara för att hon är äldre behöver det inte behöva betyda att hon vet mer!:mad:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
17 289
Träning Bakgrundsinfo: Hästen är till salu och blir inriden nu. 6 år. Hästen står på ridskola. Jag har ett stort intresse för denna häst som är...
Svar
9
· Visningar
1 562
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 827
Senast: JohannaB
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama