Sv: 07rnas tråd nummer 6.
Här rullar det på, rider ca 3 ggr per vecka. Jobbar lite på galoppfattningar och idag satt sex av åtta. De två som blev fel, mitt fel, jag gav inte optimala förutsättningar. De andra sex fattade jag ur hörn mot staketänden av fältet de två som blev fel fattade jag ur hörn på långsidan som vetter ut mot fältet, mot stallet så hon drog iväg åt det hållet. Det är ju fortfarande ökad trav in i fattningarna men vill inte joxa för mycket utan är bara övertydlig med skänklar och smackar.
Vi löshoppade lite tidigare i veckan, inför ev uppsutten hoppning om ett tag. Snacka om skillnad i inställning gentemot mor sin. Den här hon tar in, funderar, (ibland lite för mycket) taxerar och hoppar på styrka. Mor, hon kör full sula, bli som det blir typ.
Hoppade dock inte så högt, slutade när hon gjort två bra språng på metern på oxern. Vill inte utsätta henne för något som jag inte kan reda ut om hon blir osäker, det får vi ta med mer professionell hjälp.
Ang ridtider så när jag tränar på bana/fältet så blir det nog inte mer än 20, max 30 min inkl fram och avskrittning. Rider jag ut så har det blivit upp till 45 min men då är det mest skritt, några korta travsträckor och någon galopp.