Tråden för oss utan alla möjligheterna

Sv: Tråden för oss utan alla möjligheterna

Å det såg ju riktigt fint ut=) Hästar med mycket vinterpäls är så mysiga. Tills de börjar fälla.... Hemma hos oss ser det ut som om boxarna är fulla av döda möss, men de är bara massor av hårtussar.... Tänk va mycket tröjor vi skulle kunna sticka till barnen i Afrika, om vi va händiga dvs...

fy vad mysigt skjul!! :love: bra att ha upp bindnings möjlighet inne i skjulet + lite förvaring^_^. hur stort är det?

Jag har visseligen tillgång till ridhus, två paddockar, ovalbana och passbana/rakbana.. men ibland rider jag runt på gårdsplanen i alla fall,.. nån gång har jag tränat på parkeringen, eller ridit fram och tillbaka till våran hingsthage.. Att träna på en parkering, gårdsplan osv. går hur bra som helst! man får lite mer "frihet" och det piggar upp hästen lite mer än om man sitter och nöter i en paddock. Fast ibland, vid vissa övningar kan det vara bra med ett staket, men har man ingen paddock så kan man väl lika gärna gå efter en hage?

Hej! Jag bor också långt från ett ridhus, och behöver träna mycket dressyr. Fick höra att lastbilcentralen kommer och gräver upp en bana och fyller med grus/sand gratis, mot att dom får ta jorden:) Så vi har valt ut en del av sommarhagen att göra bana av:) Jättesmart.

Råkade snubbla över den här tråden - helt i min smak! Tänkte bidra med lite bilder från mitt lilla och enkla stall:

Såhär ser det ut framifrån. Luckan går såklart att stänga och bakom dörren till höger finns två boxar till.
100_0869.jpg

Vy (haha) från stalldörren. Stegen leder upp till ett höloft som vi inte använder längre. På högersidan finns tre små boxar och till vänster finns en stor som vi för tillfället har några höbalar och en verktygsbänk i:
100_0871.jpg

Sadlar och träns hänger här, längst in i stallet. Här finns även borstar och grepar och hjälmar och i vänstra hörnet skymtar vätskestationen med prima brunnsvatten!
100_0872.jpg

Såhär har vi löst gödselproblemet - släpkärra! När lasset stått ett tag körs det hem till min kära mor där hon använder det i trädgården..
100_0878.jpg

Här är "ridbanan"... För några år sedan tänkte vi faktiskt anlägga en, men sedan byggde grannen en större och bättre, så det projektet blev lagt på is, så att säga. Fungerar dock om vädret suger! Vi hade lite hemmasnickrade hinder för ett par år sedan, men jag vet inte riktigt vart de har tagit vägen...
100_0880.jpg

Sänder med en bild på kreaturen jag har på foder, Alva, 4, och Cupido, 27:
100_0887.jpg

Här har ni en till! Min ponny har precis flyttat över till grannens stall men både hennes och mitt stall håller ungefär samma standard.:D
Inget rinnande vatten(vattnet får köras i dunkar), sadelkammare finns det en rätt bra som går att värma upp om han skulle vilja..
Rida får man göra i en av hagarna eller rida ut. Dock så har hästarna fina och rejäla boxar.:laugh:

Vilken härlig tråd! Jag döper härmed helt fräckt om den till "Tråden för oss MED alla möjligheterna" :) Har man inte mycket att jobba med så blir man bara mer kreativ! Jag vet inte hur många olika lösningar och budgetalternativ jag fått hitta på genom åren med egen häst i olika stall. Hemmagjorda tränshängare, hinder, bokstäver till ridbanan etc etc. Visst, ibland längtar man lite efter ett stall med alla bekvämligheter i världen, men till syvende och sidst vill man inte vara utan allt det man själv åstadkommit!

Va! Gratis? Måste kolla! :D

Tydligen beror det lite på säsong och år, värdet på jorden lixom.. För när vi hörde av oss så var det inte gratis längre, utan bara förra året. Men man får lite rabatt i alla fall:)

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 202
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
4 203
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar