Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Har nyligen börjat rida ett hoppsto född -04, och tanken är att jag ska hjälpa ägaren att utbilda henne inom dressyren (ca 2ggr/v) medan...
Svar
9
· Visningar
1 708
Senast: diartistakasha
·
C
Ridning Nyfiken fråga som kan utvecklas till Intressant Diskussion. Om vi beser de 4 olika del-diagonalerna Höger fram, Vänster Fram, Höger...
2
Svar
26
· Visningar
3 188
Senast: C_L
·
Q
Ridning Hur mycket "rider" man egentligen när man rider AR? Som jag har förstått det (av att läsa på) så tränar man kort tid och intensivt...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 932
Senast: Wiszca
·
Ridning ok, provar igen, jag undrar inte om min vikt stör hästen, utan om minishettisar är lämpade för lektionsridning är 22 år och har just...
Svar
6
· Visningar
5 064
M
Träning Hej:laugh: Jag har en stor d-ponny på tio år, jag rider mest i skogen med honom ibland själv ibland följer vår shettis med:) Han är...
Svar
13
· Visningar
1 450
Senast: monet
·
Ridning Nu hoppas jag innerligt att jag lagt tråden på rätt ställe. Men annars så.. alla gör vi misstag. :D Nu ska jag äntligen börja träna...
Svar
11
· Visningar
1 582
Senast: Seabaz
·
N
Ridning har haft 2 tjejer som har varit och provridit min häst, då jag är ute efter en medryttare. den första tjejen red jättebra, hade god...
2
Svar
24
· Visningar
2 992
Senast: janna
·
Ridning hej :) är lite desperat, jag behöver hjälp med bett. (när det gäller hoppningen) rider min d-ponny på tredelat bett nu, red innan...
Svar
6
· Visningar
1 029
Hästhantering Vi har en liten lite ridbana som det nu skall bli staket runt. Jag undrar nu vilken höjd det är lämpligt att sätta planken på?! Det...
Svar
2
· Visningar
4 013
Senast: Popcorn
·
T
Hästhantering Jag har läst i ATL om en forskningsrapport som handlar om att hästar som går på bete är lättare att rida in. ATL hänvisar till...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Moggie
·
T
Ridning Håller just på att självrannsaka mig...har två halta tävlingshästar....en som är 6 år och en som är nu 19 år. Dessa hästar har gått...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 617
Senast: todde
·
S
Ridning hej! jag har ett litet problem som jag skulle vilja ha lite hjälp med, jag har lite egna tankar och förslag på lösningar men vill även...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: soldansbarn
·
Hästhantering Velar och velar. Jag har ett sto på foder som är väldigt försvarsbenägen, troligtvis pga mänsklig behandling eftersom hon inte alls...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Asa_S
·
P
Hästhantering Jag letar efter lättförståliga och där det finns bra praktiska övningar där dom förklarar mycket. :D Vet ni någon/några så säg till :D
Svar
13
· Visningar
1 607
Senast: PennyRe12
·
F
Ridning Hej! vilka hästraraser tycker ni är bra hopphästar? Kanske litte dum fråga eftersom det igenteligen beror på hästen.
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Buck
·
Ridning Jag har tränat för en, bland AR-kretsar, känd och hyllad tränare i kanske 3 år nu. Jag sökte upp denna tränare för jag ville lära mig...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 405
Senast: Totola
·
Träning Jag får snart hem en underbar fjording på foder:love: men jag har lite funderingar angående bett. På tvådelat och tredelat tränsbett...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Ketrawzc
·
F
Ridning Jag är jätte rädd för hästar som skenar, usch de är de värsta som finns. jag har hand om 3 st hästar, och ena skenade med mig första...
Svar
10
· Visningar
1 561
Senast: Petruska
·
Y
Träning Hjälp, min unga viga häst går över bommen, han är fastsatt kort, med remmen under bommen och en ovanför. Vi var ute på en skräckfärd då...
Svar
18
· Visningar
2 335
Hästhantering Var med om en otäck händelse då vi skulle lasta en häst, hästen fastnade rejält. nästa gång jag skulle lasta en häst började jag må...
Svar
12
· Visningar
1 914
Senast: Derring-Do
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama