Hjälp! behöver lite tips till mitt fullblod :)

Sv: Hjälp! behöver lite tips till mitt fullblod :)

Så du har själv ingen aning om vad det jag skriver kommer ifrån?:grin:

Ett tips..Det kommer inte härifrån buke iaf...
Nu får du börja hålla reda på vad du skriver!!
Citaten jag skrev in kommer enbart ifrån dig själv!

Det här var ju sjukt konstigt då jag aldrig har skrivit att min häst kan förvänd galopp då jag själv aldrig har gjort det!!! jag är inte så sjukt duktig på dressyr och fattar inte hur fan du orkar sitta och ljuga!!! för min häst är som en 3åring helt grön jag vet vilket ansvar jag har på mig och hur noga jag måste vara när det gäller utbildningen men HUR FAN ORKAR DU SÄGA SÅN HÄR SKIT???? jag har aldrig ridit i förvänd galopp då jag aldrig ahr varit en dressyr människa jag rider dressyr varje vecka för muskler och så han inte ska bli stel! men min tränare har provat rida honom och då gjorde han galoppom bytet utan problem men han tkr det är jobbigt så innan vi fortsätter med det så ska han musklas!!!!

Var det svaret till mig? Jag har inte nämnt någon förvänd galopp.
Men jag undrar ändå över att du, i en annan tråd, berättar om din fantastiska varmblodstravare som tävlade svår hoppning och medelsvår dressyr och som var en sån fantastisk läromästare att du nu utbildar unghästar hur lätt som helst......
Jag får det nu inte att stämma med att du inte kan lära ditt fullblod att galoppera.....

Är du 16 år, vilket din profil talar om, har ridit i 13 år, har utbildat unghästar och har en sambo?
imponerande.

Men jag tror nog att du kan förvänd galopp! Det är bara att fatta "fel" galopp, inget att hetsa upp sig över. ;) Trist att ngn lånat din nick, men det är bara att komma igen- byt nick dock!

Hoppas det går bra med din häst! Ni verkar ju vara på rätt väg och vad kul att du kommit ikontakt med ngn som vet hur hästen har tränats!

Jo jag kan väll men har aldrig gjort det med min häst.
varför jag blev så arg de va ju det att jag vad om några råd till att få honom ta högergalopp utan att dryga sig en massa och nu när jag kommit på hur jag ska göra då hittade några på en massa skit och jag tycker det är super tråkigt eftersom att jag skulle aldrig göra något för att skada min häst på något sätt, ocg absolut inte sälja honom bara för att någon anser att jag inte kan rida bara för att han har haft problem med häger galopp. tycker inte man kan dömma en ryttare över de lilla eller hur?

Just nu går det bättre än någonsin :P ja det är jätte kul :)

Är du 16 år, vilket din profil talar om, har ridit i 13 år, har utbildat unghästar och har en sambo?
imponerande.

Ja jag är 16år har ridit sen jag var tre bor ihop med en kille på 22år har bott ihop med honom i2år nu vi har flera hästar ihop :P

Var det svaret till mig? Jag har inte nämnt någon förvänd galopp.
Men jag undrar ändå över att du, i en annan tråd, berättar om din fantastiska varmblodstravare som tävlade svår hoppning och medelsvår dressyr och som var en sån fantastisk läromästare att du nu utbildar unghästar hur lätt som helst......
Jag får det nu inte att stämma med att du inte kan lära ditt fullblod att galoppera.....

jag har en läromästare som är ett varbmlod ja men ett vbl och ett fbl är två helt olika hästar samt att jag har ju fått till galoppen så vad äre du inte förstår??

Så du har själv ingen aning om vad det jag skriver kommer ifrån?:grin:

Ett tips..Det kommer inte härifrån buke iaf...
Nu får du börja hålla reda på vad du skriver!!
Citaten jag skrev in kommer enbart ifrån dig själv!

men jag har aldrig skrivit att vi gör förvändgalopp,öppna/sluta eller nå liknande men vi kommer att börja träna på sånt nu när galoppen fungerar super :)

jag har en läromästare som är ett varbmlod ja men ett vbl och ett fbl är två helt olika hästar samt att jag har ju fått till galoppen så vad äre du inte förstår??

Varmblodstravare och fullblod har (minst) en sak gemensamt, de är båda varmblodiga.

Men du, en läromästare är en häst som lär en att rida. Och har man lärt sig så mycket av att rida den hästen så man kan utbilda unghästar så kan man säkert lära ett fullblod galoppera också, utan att behöva be om hjälp på ett Internetforum.

Du är inte trovärdig.

Raskt marscherat. Du startade tråden för en vecka sedan :cool:

saken var den att jag bad om ett råd på hur jag skulle lära honom en galoppfattning på ett bra sätt inte hur hästen ska lära sig galoppera för det kan han ju. men mitt problem är löst och hästen går bättre än någonsin så vad finns det att säga jag kan de jag gör iaf och behöver inte bete mig som en skit bara föra att ni är otrevliga...

sen så mitt varmblod tävlade aldrig i dressyr han var bara utbildad msv men jag har aldrig varit en dressyr ryttare utan en hoppare. så jag har tävlat 140 hoppning med honom men det var jätte länge sen nu. så antagligen så är du extremt dålig på hästar om du inte tror att ett varmblod kan. jag har bilder när jag hoppar 130 bana för ca 1år sen men nu är han hos en tjej på 12år!

mvh ida :grin:

Om du utbildade travaren själv samt haft en del unghästar..
Borde du lärt dig en del knep till galoppfattningar på vägen?
Man är aldrig fulllärd det påstår jag inte..

Denna tråd handlar inte om vad varmblod kan och inte kan!
Du borde ha varit jätteung då du tävlade 1,40 med ditt varmblod?
Får man fråga vad denna häst heter?

Skulle vara kul se en film på den här hästen?

Du skriver annat i en annan tråd.
Om man ska hitta på och fabulera så är det bra om man har ett gott minne :p

H*n fick frågan i den andra tråden också, men svarade inte.

ja jag va ganska ung när jag tävlade honom så det var oftast klubb tävlingar som jag var med på men min syster tävlade en del på honom.

Rival Gwin heter han och är 21år

Om du utbildade travaren själv samt haft en del unghästar..
Borde du lärt dig en del knep till galoppfattningar på vägen?
Man är aldrig fulllärd det påstår jag inte..

Denna tråd handlar inte om vad varmblod kan och inte kan!
Du borde ha varit jätteung då du tävlade 1,40 med ditt varmblod?
Får man fråga vad denna häst heter?

Skulle vara kul se en film på den här hästen?

jag tävlade 140 på klubbtävling då jag var för ung för att tävla storhäst igentligen så min syster fick också tävla honom lite.
jo jag har lärt mig en del, men jag tycker ändå att man kan be om tips ibland hellst när det gäller fullblod som kan va lite finkänsliga ibland, samt så tycker jag att det är kul att se vad andra har för förslag :)

jag kan fixa en film i helgen så får ni se ^^ rival gwin

WonkyDonkey01;12944225 sen så mitt varmblod tävlade aldrig i dressyr han var bara utbildad msv men jag har aldrig varit en dressyr ryttare utan en hoppare. så jag har tävlat 140 hoppning med honom men det var jätte länge sen nu. så antagligen så är du extremt dålig på hästar om du inte tror att ett varmblod kan. jag har bilder när jag hoppar 130 bana för ca 1år sen men nu är han hos en tjej på 12år! mvh ida :grin:[/QUOTE skrev:
Jag tycker du ska skärpa dig nu och allvarligt lägga ner. Du är 16 år och har enligt dina frågeställningar i trådar MYCKET begränsad hästkunskap, ändå kommer du med befängda påståenden om både foder råd, ridning och nu en massa rent ut sagt OSANNING som du inte ens kan hålla reda på själv vad du skrivit under olika nick, i olika trådar, och på din egen blogg. Lägg ner! du förstör bara för andra när du skriver en massa strunt i trådar, tala sanning och lägg ner de fabricerade historierna, och håll dig till trådarnas ämne utan lögner, kan du inte avhålla dig från sånt så låt bli att skriva. Helt ärligt. Man kan inte vara 16 år och samtidigt för MYCKET länge sen ridit 1.40 hoppning med sin travare, ha en sambo, ridit in massor med unghästar, och sen ha frågor om galopp på sitt oskolade fullblod, än mindre stå på 6 kg kraftfoder med oanalyserat hö, så som din gjort. Det är helt uppenbart att du faktiskt far med osanning, det kryper ju fram när du sen skriver vidare. sluta. Byt linje och håll dig till vem du är hädanefter, så kan du få genuin ärlig och nyttig hjälp med det du faktiskt undrar över, utan att folk stör sig på lögner och rena fabriceringar av absurda påståenden.

Senast ändrad:

Även om det nu fungerar med galoppen så ta till dig råden att inte göra en stor grej av galoppfattningarna. Du skriver själv att han är en känslig kille vilket inte är ovanligt på fullblod. Rid honom med vikt istället för med en massa skänklar hit och dit så ska du se att det kommer bli kanonbra. Och det viktigaste av allt ge honom tid!!!!!

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Tuggben
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 012
Senast: WildHorse
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Kropp & Själ Jag blir galen på mig själv och min kropp. Ingen här kan såklart ge ett utlåtande och det är inte det jag är ute efter heller, men ni...
Svar
10
· Visningar
1 884
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama