Hjälp! behöver lite tips till mitt fullblod :)

Sv: Hjälp! behöver lite tips till mitt fullblod :)

Jaha då är du användaren "snellman" då? Också.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=10845109#post10835684

Jag vill verkligen inte vara elak mot dej, men snälla du, det är bättre att du håller dej till sanningen när du skriver, det blir väldigt rörigt annars, särskilt för alla som vill hjälpa dej och ge dej goda råd.

Användaren "Snellman" är inte samma person som "WonkyDonkey01".
"Snellman" är egentligen Josefin Snellman... Hon har varit inaktiv ett bra taag tror jag, och hon hålle inte heller längre på med hästar.
Hon var medryttare på Rival för ca 2år sedan ;)

Mvh Linnea :P

Jaha då är du användaren "snellman" då? Också.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=10845109#post10835684

Jag vill verkligen inte vara elak mot dej, men snälla du, det är bättre att du håller dej till sanningen när du skriver, det blir väldigt rörigt annars, särskilt för alla som vill hjälpa dej och ge dej goda råd.

snälla du den där tjejen hade rival på foder men dock så tappade hon häst intressent samt så var han ganska svår. så jag heter inte snellman på långa vägar.

Spelar roll. Du har påstått en massa saker om den hästens förmåga och hur du har tävlat den men nu har du inte ens haft den utan den var ute på foder....

Då krymper tiden ännu mer när du skulle ha tävlat allt som du påstår och dessutom har den hästen knappast hoppat några höjder på tävlingar alls, som inte ens har licens.
Har den inte tävlat msv dressyr finns inget som säger att den var utbildad msv dressyr heller, jag undrar om du ens vet vad det innebär:confused:

Min poäng var att det är bättre att du håller dej till sanningen och det gäller fortfarande...:(

Användaren "Snellman" är inte samma person som "WonkyDonkey01".
"Snellman" är egentligen Josefin Snellman... Hon har varit inaktiv ett bra taag tror jag, och hon hålle inte heller längre på med hästar.
Hon var medryttare på Rival för ca 2år sedan ;)

Mvh Linnea :P

Jag själv som känt Snellman i snart 7år tycker att hon är en skicklig ryttare, hon kan rida allt från shettis till storhäst och brukshästar. Hon är runt 160lång :p och har tävlat LA:1 på klubbnivå och hoppat bana 125cm med storhäst för första gången när hon var 10år :D

du bryter gravt mot forumreglerna genom att nämna namn, och den som även känner denna tjej bryter ännu mer mot reglerna genom att dessutom diskutera henne och hennes färdigheter som person!

Spelar roll. Du har påstått en massa saker om den hästens förmåga och hur du har tävlat den men nu har du inte ens haft den utan den var ute på foder....

Då krymper tiden ännu mer när du skulle ha tävlat allt som du påstår och dessutom har den hästen knappast hoppat några höjder på tävlingar alls, som inte ens har licens.
Har den inte tävlat msv dressyr finns inget som säger att den var utbildad msv dressyr heller, jag undrar om du ens vet vad det innebär:confused:

Min poäng var att det är bättre att du håller dej till sanningen och det gäller fortfarande...:(

han stog kvar i mitt stall undertiden som hon red honom samt så red jag honom 2-3gånger i veckan. han är utbildad msv dressyr men inte tävlad har jag sakt.... sen så för att jag ska hoppa klubbnivå så behöver varken jag eller hästen licens. sen vad syrran tävlade vet inte jag för när hon började rida honom så fick jag en c-ponny hingst. men licens vet jag att han har haft då jag har den här hemma :p

du bryter gravt mot forumreglerna genom att nämna namn, och den som även känner denna tjej bryter ännu mer mot reglerna genom att dessutom diskutera henne och hennes färdigheter som person!

är det inte emot reglerna att va otrevlig mot folk och säga att dom inte vet vad dom gör då?!?! de tycker iaf jkag för jag vet min kunskap. och har sett vissa (nämner inga namn) bli riktigt lessna, själv sitter jag bara och skrattar åt er för ni blir bara som ett stort skämt när ni håller på så här ;)

Fast att rida 140 på klubbhoppning är inte att tävla 140... Ganska stor skilnad...

Kul att du tycker det är roligt, de flesta andra ser det nog mer som sorgligt.

Hon finns med på buke och har lagt ut både för & efternamn ;)
och har tidigare skrivit ut hela sitt namn i andra trådar här på buke:D

Vad har det med saken att göra? det bryter fortfarande mot reglerna att ni diskuterar henne vid namn och bedömer hennes kompetens i den här tråden.

Wonkey donkey: jag tycker det hela mest är tragiskt faktiskt för din del.

"I'm not young enough to know everything"

:angel:

Vad har det med saken att göra? det bryter fortfarande mot reglerna att ni diskuterar henne vid namn och bedömer hennes kompetens i den här tråden.

Wonkey donkey: jag tycker det hela mest är tragiskt faktiskt för din del.

Jag känner henne och enligt henne så har hon inga problem med att nämnas i detta "skriveri", men jag hör inte ens till den här tråden och har inga fullblod eller något, men jag pyser väl iväg härifrån och håller mig till mina ridtravare :D

Mvh/Linnea:)

han stog kvar i mitt stall undertiden som hon red honom samt så red jag honom 2-3gånger i veckan. han är utbildad msv dressyr men inte tävlad har jag sakt.... sen så för att jag ska hoppa klubbnivå så behöver varken jag eller hästen licens. sen vad syrran tävlade vet inte jag för när hon började rida honom så fick jag en c-ponny hingst. men licens vet jag att han har haft då jag har den här hemma :p

Vet du nu inte vad din syrra tävlade i?
Så här skrev du i en annan tråd, om samma häst:

min syster tävlade rival för 7år sedan på regionala 130klasserna! så nu tycker jag att det är dags att lägga ner allt skit om varmblod!

har även haft ett varmblod som gick 130tävlingar och msv dressyr så kan ju inte säga att dom är värdelösa tack vare det varmblodet så kan jag rida idag och lära mina unghästar en massa saker!!!

:angel:

Delvis knapp
Jag har själv en ridtravare som tar båda galopperna utan problem hoppar 150 utan problem och jag har lärt honom demässta, och kan ju säga att graman/snodd var till storhjälp då han var extremt högrest.
jag fick honom när jag va 10år och det verkar ju som om jag lyckats med honom.QUOTE]

Nu ska vi se här.. Du är 16 år.
Jag är ingen raketforskare men jag får det till att du haft hästen i 6 år.

Din syster tävlade honom för 7 år sen?

Du har utbildad honom?
En utbildning på en fd travare upp till 1,30/msv dr
Borde ta minst ett år(NU drar vi till lite här)..

Antingen borde du vart 8-9 år när du utbildade honom isåfall?
Eller så har du rört om årtalen lite här och där?

Vad sägs om att sluta snurra till allting?
Eller släng upp en film eller något?
du får gärna motbevisa mig..=)

det är ganska svårt att slänga upp en film i dagsläget då han inte är fullt igång

men ärligt så tänker inte jag hålla på så här som småbarn så ni kan fjolla er vidare för jag orkar inte..

ha ett bra liv mvh ida

det är ganska svårt att slänga upp en film i dagsläget då han inte är fullt igång

Vi ser nog gärna filmer från när du tävlade:grin: Eller din syster...när det nu var:angel:

Snälla vän, märker du inte själv hur löjligt det blir med alla dina olika lögner som du sen själv avslöjar genom dina egna svar. Varför kan du inte skriva om det som är verkligt, helt enkelt? Du skulle få ett bättre bemötande då.

mitt varmblod kan en hel del och jag har tävlat med honom. så där ljuger jag inte det minsta kan jag ju söga för han är jätte duktig men jag har aldrig tävlat honom på regional nivå och om min syster gjorde det vet jag inte, men om han nu inte har någon tävlings licens så har han kanske inte gjort det men jag har en licens här hemma på honom.
men jag tkr inte att det är okej att va ELAK ELLER OTREVLIG på något sätt ändå mot någon

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Tuggben
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 012
Senast: WildHorse
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Kropp & Själ Jag blir galen på mig själv och min kropp. Ingen här kan såklart ge ett utlåtande och det är inte det jag är ute efter heller, men ni...
Svar
10
· Visningar
1 884
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama