Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Som rubriken lyder, testade här om dagen att lägga ut en presenning i paddocken, men pålle vägrade gå över den. Testade longera honom...
Svar
13
· Visningar
3 458
Senast: Korven
·
Ridning Hejsan alla! Jag har en 4 årig ridtravare som är riden i ungefär 2 månader (gick på travet fram tills dess). Idag skulle vi börja...
Svar
6
· Visningar
1 202
Senast: Nomina
·
Ridning Snubblade over det har under morgonens surfande och blir helt till mig over den absolut vedervardiga ridningen! Det gor fysiskt ont att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 771
Senast: Corminta
·
G
Ridning Hej! Jag har en varblodsvalack som är helt underbar att rida och han älskar att träna (hårt), att utmana sig själv! Har haft honom sen...
Svar
1
· Visningar
793
A
Träning Hej hej! Jag undrar om någon kan några roliga saker för både ryttaren och hästen att göra på volten om man har medryttarhäst?? Jag är...
Svar
1
· Visningar
1 049
Hästhantering Ska beställa material från Parelli. Vad har ni? Vad behöver man börja med? Har tänkt beställa Get started och Level 1 & 2. Undrar...
Svar
13
· Visningar
1 810
Senast: Tuffy
·
V
Ridning Är extremt less nu. :cry: Har haft detta problem länge... Mest i perioder. Och just nu är det en sådan period. Jag får skav mellan...
Svar
16
· Visningar
6 079
Senast: mangsa
·
M
Ridning Hej! Jag måste börja med att säga att jag faktiskt har en väldigt fin kontakt och relation till min häst. Jag har börjat lite smått med...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: metallicaccident
·
Hästhantering hej! jag har precis börjat med trickträning med min häst, vi båda tycker det är helt fantastiskt roligt, vi har börjat lite smått med...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 513
Senast: ffengvall
·
F
Ridning Jamen det väcker ju faktiskt en sitsfråga. Vad har man för sitsideal inom olika alternativa inrikningar? Hur tänker man om sitsen och...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
16 175
Senast: Susan
·
Hästhantering Igår skulle jag valla våra vallacker till sin hage, då dem går ute på vägen och äter om dagarna. Det brukar inte vara några problem, men...
Svar
3
· Visningar
1 251
Senast: Lager
·
P
Ridning Hej :) jag får snart hem en häst på 6 år! vi båda älskar att hoppa , men hur ofta bör man hoppa?[B] Det är ett ganska piggt ponnysto som...
Svar
12
· Visningar
1 557
Senast: Pachpiran
·
Ridning Ideal och verklighet. Olika system som krockar - läs artikeln på Epona...
Svar
10
· Visningar
1 759
Senast: Scata
·
Träning Nyfiken på hur lång tid det tar för era hästar att värmas upp:)?
Svar
11
· Visningar
1 346
Senast: niardasp
·
R
Ridning någon här som brukar rida på revinge hed ? får man rida var som helst och finns det några kartor som ni använder ? mvh gp
Svar
9
· Visningar
3 129
Senast: Skaune
·
Hästhantering Jag har en underbar hingst 2 år (född 3 juni) hemma i stallet, snäll i hantering och trevlig i temperament. lite envis kanske..:devil...
Svar
10
· Visningar
1 997
Senast: neywaz
·
Träning Hej (Hoppas tråden ligger rätt) Hur mycket kommer en unghäst (Kallar det unghäst då jag fortfarande anser att en sådan häst är...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: tess91a
·
Träning Jag antar att jag inte är själv om att ha en häst med lite svankig rygg och därav ganska hög manke? Jag skulle vilja att ni berättar...
2
Svar
25
· Visningar
9 111
Senast: Habina
·
Q
Träning Det här kanske inte är en AR fråga men jag provar. Den får väl flyttas annars. Mitt sto är otroligt stark i vänstersida. Nu har jag...
Svar
12
· Visningar
1 333
Senast: Totola
·
Ridning Hur bra/"dåligt"rör sig en ponny som erhåller de olika gångartspoängen? Sitter ni på filmer från 3-års eller kvalitén som ni vill dela...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: cela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama