Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Tja! Jag har funderat ett tag på att ta upp ridningen igen. Jag älskade att rida när jag var yngre, runt 8-11 år. Nu är jag snart 16...
Svar
9
· Visningar
2 379
Senast: neres
·
E
Träning har ni några bra tips för att få hästen att gå i form i galoppen, det är en tinkerkorsning av grövre modell som jag har jag vet inte hur...
Svar
7
· Visningar
1 266
Senast: Emma_1990
·
Träning Blev lite ledsen när jag la ut en bild på FB på min lilla häst. Där jag skrev: Duger traven? Betänk att hon fick föl för 4 v sedan...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
14 397
Senast: bigganl
·
Hästhantering Skriver för en kompis räkning: Hästen är 5,går på bete just nu tillsammans med ett 6 årigt hbl sto och en arabvalack. Hanteras mycket...
2
Svar
27
· Visningar
4 451
Senast: Luleå
·
K
Träning Har nyss köpt mig en ungponny med föl , ponnyn skulle ha varit grundriden men efter lite krånglande med sadling och betsling och...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: katjabruus
·
Ridning Jag har en liten fundering här.. Jag är hemskt sugen på att vara med och hopptävla, en träningstävling som är den 15 aug. Min häst...
Svar
18
· Visningar
2 769
Senast: Byzzan
·
J
Hästhantering Satt och fundera här om dan på vad folk föredrar.. Spilta eller box till sina hästar? Själv föredrar jag box. Känner mig otrygg med...
2
Svar
23
· Visningar
3 069
Senast: Pajazzo91
·
Träning Dottern har en haflinger hon rider dressyr med. Den har en fruktansvärt dålig galopp och faller fram på bogarna redan i traven men i...
Svar
11
· Visningar
3 991
Senast: cela
·
Hästhantering Jag har precis börjat Klicker-träna min unghäst (4 år). Nu undrar jag helt enkelt om jag kan Klicker-träna honom och sedan rida honom...
Svar
9
· Visningar
1 515
Senast: Nomina
·
F
Träning Hejsan! Jag har en newforest/russ hemma som är väldigt hård i munnen när jag vill arbeta med henne i formen. Så fort jag tar i...
Svar
15
· Visningar
1 614
Senast: Totola
·
Hästhantering Har en unghäst, drygt 2 år, som jag "leker" lite med, d v s Parellis 7 games. Allt funkar fint, han går jättebra på mitt kroppsspråk...
Svar
18
· Visningar
2 255
Senast: Lillsillen
·
Ridning Hej! har en fjording hemma som är 14 år gammal. han har under perioder fått "ryck" eller hur man ska förklara det när man varit ute...
Svar
16
· Visningar
1 700
Senast: Lager
·
M
Ridning Hej hej alla där ute! Nu måste jag få några tips om hur man löser detta problem: När jag rider har jag mkt problem med att hålla...
Svar
10
· Visningar
1 267
Senast: mariavanamnet
·
N
Hästhantering Jag ska rida in en unghäst! Det ska bli kul men jag har blivit ringrostig som tusan. De senaste gångerna jag har pysslat med hästar har...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Schmetterling
·
Träning Hur får man mera framåtbjudning? Och då ffa i skritten. Hon rids mycket ut så redan som det e...
Svar
17
· Visningar
1 784
Senast: Roucle
·
P
Ridning jag har några frågor hur det går till när man köper häst från Polen. 1. Kan man lita på köparna från Polen, så man inte blir...
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: PennyRe12
·
M
Ridning Min häst har allergi, (han rycker med huvudet) och är väldigt känslig mot flugor och sånt. Detta gör det väldigt svårt, nästan helt...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Merca
·
M
Ridning Är det någon av er som vet mer om damsadlar? Har ridigt i dem? Kanske har några fina bilder att visa? :)
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: C_L
·
Ridning Jag rider väldigt gärna till musik, det gör mig lugn och koncentrerad. MEN, vad rider man till för mussik? När jag tränat för JB har han...
2 3
Svar
48
· Visningar
11 096
Senast: Saima
·
J
Ridning Jag har haft min häst i över 1 år nu. I december 2009 upptäckte vi att han gick riktigt konstigt, att han var halt. Han visade sig vara...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama