Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hur bra/"dåligt"rör sig en ponny som erhåller de olika gångartspoängen? Sitter ni på filmer från 3-års eller kvalitén som ni vill dela...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: cela
·
Ridning Tänkte höra lite hur de går med era halvblods/varmblods korsningar i ridningen mm, Tävlar ni eller är ni bara skogmullar. Hur tycker ni...
Svar
14
· Visningar
2 324
Senast: proxyma
·
1
Hästhantering Min häst kan vissa dagar vara näst intill omöjlig att få tag på i hagen. Att gå fram till henne i hagen är inga problem. Men så fort jag...
2
Svar
27
· Visningar
4 237
Senast: cannelia
·
O
Ridning Hej! Jag har ridit hela sommaren på Medryttarhästen, aldrig vart nervös när jag ska dit, inte ens första gången jag red honom var jag...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Olexa
·
Ridning heej nu har jag och mitt varmblod kommit igång med galoppen han fattar galopp från stillastående och från skritt lite svårare från trav...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Totola
·
L
Ridning Jag har en islandshäst på 11år som nu har fått vila i ett par månader, tänkte nu under igångsättningen att börja inrikta mig på det...
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: qrumelur
·
E
Ridning Min häst Vägrar gå sj! Hon är stark med. När jag ska rida ut på henne börjar hon backa sen när hon inte ser den andra hästen i...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: EricaModin
·
D
Hästhantering Hej, då jag har blivit sjuk och nu går på ett blodförtunnande medel får jag ej rida på ett halvår på grund utav att riskerna vid...
Svar
6
· Visningar
1 613
Senast: Deha
·
E
Ridning Heeej! Min kompis rider en häst som vi har börjat hoppa lite grann,men problemet är att hon "typ" sätter sig på bakbenen o sen hoppar;)...
Svar
4
· Visningar
944
Träning Hur får man hästan att bära upp sig med bakdelen som man gör i bla AR? läser man om det står det bara om varför det är bra osv men inte...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: proxyma
·
Träning Måste få hjälp. Jag kan inte sitta i sadeln för 5 öre. Har försökt longreing utan stigbyglar ocg tyglar men hjälper icke. Kan sitta...
Svar
12
· Visningar
1 712
Senast: Elizette
·
M
Träning Hejsan. Jag har en shetlandsponny som bara skruttat runt i skogen i 12 år. Och har en liten tjej som börjat hoppa med honom. Men...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: MontéBruden
·
Ridning Som ni kan förstå av rubriken händer det inte så ofta! :D Det var väl ca 9 år sedan sist, när jag red på ridskola. Min 18-åriga...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: vildros
·
Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·
Ridning Har ni några "knep" eller så för att få en sån hållbar häst så möjligt? Förutom att ha rätt utrustning, väl uträknat foderstat...
2
Svar
22
· Visningar
2 491
N
Ridning Hejsan. Nu skulle jag behöva lite hjälp med en sak jag suttit o tänkt på endel. Jag var på öknehults ridläger i kisa för ett tag...
Svar
12
· Visningar
1 869
Senast: neres
·
T
Ridning Jag behöver tips på någon lättare hoppövning till en mindre ryttare. Hon kan skritta/trava utan problem och har börjat galoppera lite...
Svar
16
· Visningar
5 267
Senast: Spike
·
F
Träning Jag hoppas det här är rätt forumdel nu! Jag har nu vid 22 års ålder börjat intressera mig för hästar och ridning. Som det är nu så får...
Svar
7
· Visningar
1 067
Senast: twistandshout
·
T
Hästhantering Hjälp! Vår ponny har sedan hon kom till oss i början av juni varit världens goaste och keligaste häst, men i fm när dottern kom fram...
2
Svar
31
· Visningar
4 059
Senast: Thes69
·
Hästhantering Är det någon som vet hur hästar i Holland vanligtvis har det? Står dom mkt på stall eller får dom vara mkt i hagen, om man nu jämför med...
Svar
11
· Visningar
2 484
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka