Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Hästhantering Hallå hallå:) Tänkte att det var dags att starta en råd för alla oss som har left brain introverts hästar! Här kan vi diskutera...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
19 966
Senast: sandranyman1978
·
C
Hästhantering jag sköter en häst som är världens underbaraste varmblod man kan tänka sig.. Följer mig över allt.. lite för väl.. min undran är då...
Svar
6
· Visningar
1 440
Senast: Ellyne
·
R
Ridning En söndag för två veckor sedan så red jag en lektion, alla som såg på tyckte att min ponny såg fin ut samt gick fint, dock så kändes det...
Svar
13
· Visningar
1 461
Senast: Gimlan
·
L
Hästhantering Jag vet inte vad jag ska göra längre, känns som att jag har försökt allt. Islandsvalack, 25 år. Född på island Vi har haft den...
2
Svar
26
· Visningar
3 807
Senast: Sar
·
Hästhantering Vet inte om tråden ska vara under NH eller övrigt, men alla bra tips mottages tacksamt! Vår lilla, söta 2-åriga ponny skall utbildas...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: mian1
·
Hästhantering Vad ska jag ta mig till?? Min häst köpte jag i oktober förra året (hon är 6 år) och har aldrig varit skodd innan hon kom till mig...
2
Svar
30
· Visningar
6 309
Hästhantering Jag vet att det finns flera gamla trådar om den här utbildningen, men ingen av dom trådarna besvarar frågan om hur utbildningen är...
Svar
5
· Visningar
1 391
Senast: vanimelde
·
Z
  • Låst
Hästhantering någon som har ngn koll på det här med foderstater?? du som har fullblod, hur mycket äter din häst?
Svar
2
· Visningar
922
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Hej, tidigare har jag haft ett stOort problem...Nämligen hoppskräck. Innan på ridskolan började jag skaka så fort det fanns ett hinder...
Svar
13
· Visningar
1 394
Senast: Hæst
·
M
Hästhantering Min häst kan vara väldigt envis ibland... Han är newforest/shagyaarab och 10 år! Ibland vet jag inte heller vad som är rätt/fel att...
Svar
9
· Visningar
1 678
Senast: Görel
·
Hästhantering Har läst både trådar och artiklar om lastning med hjälp av NH-inspirerade metoder. Får intrycket att linor är tabu för de som...
Svar
9
· Visningar
1 642
Träning Usch, jag har ett problem som jag inte kan lösa...:( Min häst är inte trafiksäker, och situationen där jag bor gör inte saken bättre...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 284
Senast: Avel
·
K
Ridning Jag tänker köpa ny sadel och vill ha en barocksadel som det går att rida akademiskt med på mina islandshästar. Vilken sadel är bäst? Jag...
Svar
3
· Visningar
1 951
Senast: Hannapirat
·
Hästhantering Jag har bestämt mig för att premiera min sambos tvååring ardennersto i sommar. Sista anmälningsdag denna veckan. Hästen är relativt...
Svar
4
· Visningar
1 609
Senast: carolinepellrud
·
Hästhantering nu så går min älskade lilla häst att lasta:D (i alla fall med lina bakom och snälla equilina till hjälp) dock så tycker hon att det är...
2
Svar
24
· Visningar
2 368
Senast: Buck
·
C
Ridning Jag ska köpa häst, och jag vill ha en häst att komma långt med och komma upp lite i klasserna med ! Just nu ligger jag stilla på 90cm /...
2
Svar
26
· Visningar
2 350
Senast: chezay
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 419
Senast: Beritas
·
Hästhantering Har följt trådar om lastning av häst där man förespråkar att låta hästen gå fram för att sedan backa hästen på kommando, ta fram den...
Svar
5
· Visningar
1 454
Senast: mackan
·
Hästhantering Min häst har gått och blivit väldigt flockbunden.:crazy: Från att ha varit helt cool med att vara ensam kvar ute (kortare stunder), och...
Svar
4
· Visningar
1 567
Senast: mackan
·
Ridning Hej alla ryttare som gett sig in i övandet mot ridkonsten. Ja... Vilka är ni? Vilken grupp människor är det? Hur ser kulturen ut...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 827
Senast: Folshult
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar