Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Precis som rubriken lyder, Vad betalar ni per ridtillfälle när ni får er häst riden i utbildningssyfte av någon annan? Vad har...
Svar
6
· Visningar
1 218
H
Ridning Ja, vad gör man åt det? :crazy: Min ponny går just nu 3-4 dagar/vecka eftersom hon har varit skadad så vi tar det så lugnt. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 023
Senast: älgen
·
K
  • Låst
Ridning Detta inlägget är skrivet av min kompis som inte kmr in på sin användare här på buke: Hej, jag har ett problem. Jag har en foderponny...
Svar
14
· Visningar
1 360
Senast: IngelaH
·
T
Träning Det är såhär att jag är medryttare på en 7 år gammal valack. Han är av rasen estnisk häst och heter Aadi. Aadi har 2 vuxna ägare som...
Svar
8
· Visningar
1 256
Senast: Lager
·
S
Ridning Jag tycker om att hoppa men är inte så rutinerad. Jag hoppar som max banor 60-70 cm på ridskolan men aldrig privat på min medishäst. Han...
Svar
3
· Visningar
965
·
M
Hästhantering Hejsan! Jag ska sätta igång min häst från marken efter en vila och vill mer än gärna kunna jobba lite med Natural Horsemanship (NH)...
Svar
10
· Visningar
1 337
Senast: metallicaccident
·
C
  • Låst
Ridning Hur mycket tycker ni att man ska väga som max för att rida en stor och välmusklad shettis??:D
Svar
6
· Visningar
1 082
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har ide torka, vad kan jag mer lära min häst.... Han kan allt möjligt redan, buga, bergsgeten, pussas, apportera, yoga, ta upp...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
12 582
Senast: Caramelle_Leila
·
Ridning Har ridit AR och gick sedan över till klassisk ridkonst, just för att jag tyckte mig sakna energin i hästen, och ja, jag fick ju mer...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
32 873
Senast: mackan
·
D
Ridning Är det möjligt att tävla utan egen häst? Jag har haft två egna hästar tidigare men nu går jag bara på ridskola. Jag bor i en förort till...
Svar
5
· Visningar
1 901
Senast: Kermit
·
Träning Är så många år sedan jag hade föl sist. Och måste fråga lite här. När jag nämner att jag tänker låta mitt sto få vila helt i minst 3...
2
Svar
21
· Visningar
4 734
Senast: bravur68
·
R
Hästhantering Jag har en shetlandsponny som tidigare har gått tillsammans med sin mamma hela livet. Innan sommaren flyttade hennes mamma och hon fick...
Svar
3
· Visningar
1 146
·
C
Ridning Jag har en "antik" damsadel här hemma som jag fick i gåva för 11 år sedan. Vet tyvär inte mycket om den då märket är bara delvis synligt...
Svar
1
· Visningar
1 197
Senast: C_L
·
Träning Min medryttarhäst har ett väldigt kort skritt steg, finns det några bra övningar och tips på hur jag kan få honom att länga på steget? :)
Svar
15
· Visningar
3 005
Senast: Totola
·
M
Träning Jag har en 5-årig haflingervalack (som jag delar med min 13-åriga dotter) som är ganska ljudkänslig (nyårets fyrverkerier var en...
Svar
6
· Visningar
1 324
Senast: älgen
·
Hästhantering Då stallet jag står i är väldigt lugnt, så är min plan att miljöträna min häst så mycket som möjligt. Är det någon som vet om det finns...
Svar
4
· Visningar
1 771
·
K
Hästhantering Vad säger ni? Har ni hästarna på lösdrift, box eller spilta? Skulle ni vilja ha det annorlunda? För - nackdelar med de olika formerna...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 936
Senast: Migo
·
Ridning Jag var nyss inne och kollade på häst annonser, såg en häst som verkade lovande och tittade på filmen som var med i annonsen. Hästen i...
Svar
6
· Visningar
1 177
Senast: Ponnytant
·
Ridning Hej jag undrar om det finns någon här som har erfarenhet av att skola om travare till ridhäst som kan ge mig lite råd. Jag har...
Svar
12
· Visningar
2 749
Senast: Totola
·
  • Låst
Ridning Hmm. Jag är lyckats ta mig in på Sus nick. Jag är inte Sus. Vem är jag? Vad ska jag skriva? Hur ska det gå för sus rykte? Kan någon...
Svar
4
· Visningar
1 374
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama